Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, 3 og 6 år. De legger seg så greit om kvelden, men eldstemann trenger ikke så mye søvn og våkner ofte kl 0630 om morgenen. Vi har da avtalt athan får lov til å slå på tv ( i helgen) og la resten av oss sove litt til. Minst på 3 våkner som oftest 7, det er jo da vi er oppe ellers i uken, og jeg synes det er greit:)

Min mann derimot som er et murmeldyr kan ikke forstå at jeg lar ungene stå opp så tidlig, han sier at det da er mitt valg og jeg får stå opp med dem hver dag (uke som helg). Han mener de kan være på rommene sine, noe jeg mener er uhørt. De forstår da ikke at det er helg og mamma og pappa vil sove lenge...

Hva kan jeg si for at han skal forstå? Jeg har sååå lyst til slappe av en morgen eller to jeg også, men vil ikke utsette ungene for en sur mann på en lørdags morgen som skal være god!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bestemmer da ikke selv når ungene skal stå opp, det er innebygd i dem.

Så hvis han ikke var klar over at det fleste unger våkner tidlig til de skal begynne på skolen før han fikk barn så får han skylde seg selv for å ha levd i en boble, he he.

Du får si: "Lykke til med å få de til å sove lenger, for imorgen skal jeg sove ut. Dette er vi to om, så får se at det ikke er så lett som du skal ha det til"

Skrevet

hehe... du blir heftig lurt! du kan jo ikke godta en argumentasjon som er så lattlig langt bak mål. man tvinger da ikke barn til å være på rommet sitt alene fordi man selv skal sove.

Skrevet

Hehe, kunne jeg valgt selv hvor lenge ungene skal sove om morgenen hadde jeg nok omprogramert et par av mine gitt ;)

Her starter dagen klokka halv seks (helt uavhengig av når vi legger de om kvelden), det er da deres indre klokke forteller dem at dagen er startet. Kan jo ikke sperre de på rommet fordi vi vil sove, ungene er lys våkne og ikke minst sultne, så her bytter vi på med å stå opp...

Skrevet

er det mulig???! arg altså!

selvfølgelig må en stå opp med barna sine, enig i at en 6åring kan stå opp å slå på tv. men en 3åring kan ikke bare være på rommet sitt til foreldrene våkner!

de må ha frokost - stelles og vaskes, dogåing (bleie) osv osv...

han luringmannen din - si at i morgen er det hans tur til å stå opp :)

Skrevet

hehe, virket litt sint merker jeg - det var ikke meningen :) er bare litt lei av at mannfolk sniker seg unna ansvaret :)

Skrevet

Jeg er tilsvarende lei av kvinnfolk som lar det skje.... vil ha likestilling, men ikke gi fra seg styringen hjemme

Skrevet

Her har vi det motsatte så jeg kan kanskje gi deg en bedre forståelse av mannen din, hvis han ikke prøver å lure deg som de andre sier. Jeg er murmeldyret her, og å stå opp om morgenen har vært en kamp hele mitt liv. Jeg føler meg rett og slett syk hver morgenen i en halvtime før jeg er helt våken. Det er ikke noe kjekt og jeg ønsker at det var annerledes. Mannen min derimot er morgenfugl, han liker å stå opp, spiser frokost og lese avisen. Så vi har en fin ordning. På kvelden vil han helst slappe av å se nyhetene. Så jeg legger ungene hver kveld og han tar de opp hver morgenen. Begge to blir litt frustrert av og til av ordningen når det er deres tur, men den neste morgenen hvor jeg får sove en ekstra halvtime eller på kvelden når han får gjør som han vil er begge parter skikkelig fornøyd. Min jeg må innrømme at jeg vinner her fordi jeg elsker å legge ungene, he he. MEN! Vi bytter på å sove frampå noen ganger i helgene, og da får jeg bare stå opp med de....Så kanskje hvis han skal fortsette sånn så må han trå til med noe annet sånn at det er mer likt for dere. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...