Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger har poden litt problemer med å få trykket ut det som skal ut, man hører han jobber som bare det og ingenting skjer. Dette blir han urolig av , men blir ikke med voldsom skriking og sånn, men mer generell misnøye. En periode hvor han var syk tok jeg tempen på et slikt tidspunkt og da kom det i bøtter og spann og han var superfornøyd.

Etter det har vi noen ganger hvis vi merker at han sliter litt "tatt tempen" og da kommer det. Vi har kanskje gjort dette totalt ti ganger etter han ble født og nå er han 5 mnd. Lurer på om det er ufarlig å "hjelpe" han på denne måten. Det er jo ikke slik at vi roter oppi der med termometeret, men det virker som om tarmen reagerer umiddelbart bare på at vi såvidt setter det inn.

Kanskje lurt å ikke hjelpe til for ofte?

Han har normal avføring hver annen dag og det er innimellom det virker som det stopper opp litt (innføring av fast føde i uker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør også det samme. Ikke ofte men vist vi ser at han plages med å få det ut selv. Jeg gikk det tipset på fødeavdelingen. Lillegutt var veldig urolig på natta da han var 3 dager. Sykepleieren kom inn med termometer og sa at hun skulle lære meg ett triks:-)

Vi brukte det også litt de første mnd da han var plaget med luft i magen. Da bare stakk vi termomentret litt inn og luften kom ut :-)

Nå bruker vi det vist det ikke hjelper med malte. Noen ganger kommer det bare noen harde kuler og da kan han trenge hjelp noen ganger

Skrevet

Har hørt at man ikke bør gjøre det for ofte, for da lærer ikke kroppen seg å gjøre det skikkelig på egenhånd. En gang innimellom skal visst ikke være noe skadelig

Skrevet

Det som er viktigst er å ikke stimulere for hardt (rotere m termometeret) ettersom muskulaturen i endetarmen kan ta skade av det. Samtidig bør det ikke føres for langt opp da rectum tar en sving og en risikerer å perforere tarmen.

Men en gang i mellom kan man absolutt "hjelpe på" litt om man er forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...