Borgheim Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Legen min er redd forstret har stagnert sin utvikling pga. progesteronmangel, og at det kanskje ikke vil klare seg. Jeg skal være i min 8. uke, men legen mente det ser for lite ut (ser ut som uke 5). Han tok UL via skjeden, og det var helt utrolig å se den lille spiren der inne!!! Vi tok blod-og urinprøver, og det viser seg at min hcg er fin, men at min progestron er lav: 15 ? (bor i usa) som vist nok ikke er forferdelig lavt, men rett under average. Vi har hatt en flått graviditet så langt, så dette var et stor forferdelig sjokk for oss. Det kan hende at jeg kjenner at graviditeten har "roet" seg de siste dagene, men det går jo opp og ned, og med slike nyheter fryser jo alt. Legen sier det ikke er noe jeg kan gjøre. Jeg skal tilbake på kontroll på tirsdag, og om ikke fostret har vokt godt nevnte han å kanskje fremskynde abort. Jeg håper å høre fra noen som har opplevd lignende. Alle råd mottas med stort takk. Dette er min første graviditet, og vi ber om at alt er/går bra.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, for jeg vet ikke. Men jeg har også lurt på dette med progesteronmangel i svangerskapet. Jeg har nemlig hatt progesteronmangel før svangerskapet og har da spurt diverse leger om det er mulig at jeg kan ha det nå i svangerskapet. Men så langt har jeg fått til svar av tre ulike leger at progesteronmangel i svangerskapet ikke forekommer fordi morkaken tar over hormonproduksjonen. Ikke er godt svar egentlig, for da tenker jeg at morkaken kan vel produsere for lite hormoner. Jeg lette opp et svar på lommelegen.no og der skriver de også at det er tvilsomt at dette er en årsak til abort. Men, når du sier at en lege i USA sier at dette forekommer så vil jeg jo tro at de vet bedre enn de norske legene ettersom de er kommet lengre med forskning etc. Men det hørtes jo ikke så ille ut med litt under gjennomsnittlig da. Håper det går bra for deg. Beklager at jeg ikke har noe svar til deg. Jeg lurer også. Si ifra viss du finner ut noe. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå