Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har selskaper med voksne og barn, serverer dere da alkohol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI. Ikke når det er barn der.

Skrevet

Jo, absolutt. f.eks. brylluper blir det jo servert alkohol. Jeg ville glatt ha gjort det.

Skrevet

VI kjenner ingen som ikke kan kontrollere sitt alkoholinntak og heller ingen som ikke vet å ikke bli synlig beruset i nærheten av barn,- så har liksom aldri vært noe dilemma.....

Men dåp, barnebursdag og konfirmasjon er alkoholforbudte soner..Man feirer ikke et barn med alkohol liksom..

Også har jeg jo fått med meg at ikke alle familier har en slik "Kontrollert" omgangskrets,- og hvis noen viser tilbøyelighet til ofte å "skeie" ut om de får servert litt alkohool, da er det selvsagt den beste og enkleste løsning å ikke servere alkohol noen gang når voksne og barn er sammen..Av hensyn til barn og for at den/disse persnoene ikke skal føle seg "spesielt bahndlet" ved at DE aldri får spandert vin og Øl, men alle andre får...

Skrevet

Signerer anonym 10:29, kunne ikke vært mer enig :)

Skrevet

Vi har navendag og bryllup samme dagen. Det blir servert LITT alkohol (1-2glass) til middag, dessert og kaffen. Men ikke noe mer enn det.

Skrevet

Om vi har middagsgjester tilbyr jeg øl eller vin til maten, men ikke mer enn som kos. Ikke noe fyll her. Og jeg drikker ikke, så jeg er alltid kjørbar. Ser IKKE poenget med å ikke kunne sette frem en pils ved selskap eller en bedre middag der man har besøk. Er ikke snakk om fyll! Hva enkelte skal skjerme barn for. Da blir de bare enda mer nysgjerrig når de blir eldre. Tro meg!

Skrevet

Selvsagt gjør vi det, min familie gjør det og min omgangskrets gjør det.

Barn har ikke vondt av at mor, far, bestemor eller hvem det måtte være tar seg et glass vin eller to. Fyll derimot er en helt annen sak!

Blir oppgitt av de som har behov for å kritisere dette. De som ikke drikker foran sine barn eller tåler at andre gjør det må selvsagt stå fritt til å velge dette. Men jeg finner meg ikke i at hysteriske mennesker med altfor lite å ta seg til skal rope opp om barnevern og annet tull dersom andre ikke gjør som dem selv.

Befriende å reise til andre land og se storfamilier koser seg med middag og et glass vin. Barna løper rundt, leker og har det gøy. De minste sovner i barnevognen og alle ser ut til å ha det koselig. Synd dette skal være "forbudt" i Norge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...