jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 What to do? Jeg er nå sykmeld ut mnd, er det lett å få seg sykmelding?, kan man får det pga jobb?.... jeg orker rett og slett ikke bruke hele sommeren på å søke jobb og jeg kan ikke jobbe i "gamle" jobben heller.. ingen sluttpakke heller...uff så fryktelig... kjenner det kom litt over meg nå dette. Er delvis selvvalgt da jeg ikke trivdes noe særlig i jobben før permisjon og det er nå store nedskjæringer, de sier meg opp og jeg gikk å sykmelde meg, men nå angrer jeg litt på det og føler at det var feil valg av meg. Tanken var i utgangspunktet å være sykmeld ut oppsigelses tiden for så å søke jobb.... Noen som har vært i lignende situasjon eller har noen råd til meg?
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Du kan ikke få sykemelding uten å være syk ihvertfall! Det er nok ikke så mye å gjøre, annet enn å søke nye jobber :-( Lykke til da=)
It's all about me Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Tror nok sykemelding fordi du rett og slett ikke orker søke jobb på sommeren er litt tynt ja. Er nå bare å sette seg ned å tråle internett allerede idag.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Har du ikke kommet igang med jobbsøkingen nå mens du har vært sykemeldt da? Jobbene er det mange om for tiden , tro meg. ( søker selv) Har du registrert deg hos nav slik at du får nye ledige stillinger sendt på mail hver dag ? Hvis du økonomisk kan la være å søke jobber i sommer så gjør du selvsagt det, men du kan gå glipp av "drømme" jobben da. Lykke til
mamman til to gutter Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Hvorfor være sykmeldt fordi du har blitt sagt opp? Det er jo ikke noe grunnlag for å være sykmeldt i det hele tatt. Jobber kan du jo søke selvom du ikke går hjemme hele tiden. Jeg vil tro arbeidsgiver lar deg lov til å ta telefoner ol i arbeidstiden også hvis det er behov for det også, ettersom de vet at du må ha ny jobb. Jeg ble sagt opp for 3mnd siden og har et yrke hvor det ikke er mange jobber ledige akkurat nå, men jeg har søkt på de jobbene jeg har kommet over og har nå fått meg ny jobb og begynner i den om ikke så lenge. Så mitt råd er å komme deg tilbake på jobben og lete det du kan etter en ny jobb!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2009 Jeg er jo ikke sykmeld fordi jeg ikke vil gå på jobb som det kanskje kan høres ut som. Jeg er akkurat ferdig med fødselspermisjon og det er rett og slett ingen jobb til meg når jeg kommer tilbake annent en vakter som rett og slett ikke lar seg gjøre med små barn, vil kun se barna hver søndag og annenhver lørdag. Da jeg egntlig ikke vil tilbake i denne jobben i utgangspunktet var det lett å si at jeg slutter.....de vil da si meg opp slik at jeg kan melde meg hos nav og få arbeidsledighets trygd med en gang om jeg ikke finner meg jobb innen den tid. Kan jeg melde meg hos nav i oppsigelses tiden da? Jeg er jo strengt tatt ikke arbeidsledig før 1. august. Men jeg må si jeg på ingen måte kan se at jeg kan gå på jobben i disse 3 oppsigelses mnd pga forskjellige årsaker man må jo tenke på psyken sin også--
Gulosten™ Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Du har i hvertfall krav på dagpenger fra første arbeidsledige time, siden du tydeligvis har ufrivillig redusert inntekten din (du slipper karantenen). Men du må jo selvfølgelig registrere deg som arbeidssøker hos NAV, og søke konkret om dagpenger. Husk å krysse av for at du vil akseptere en hver jobb du blir tilbudt, ellers får du automatisk avslag på søknaden. Jeg har enda ikke hørt om noen som har blitt tilbudt en jobb fra NAV som de ikke ville ha eller som innebar flytting eller andre "urimeligheter". Du kan jo alltids sykmelde deg, det blir jo opp til legen din, men det er jo ganske feigt. Legg inn autosøk på Finn på hva slags type stillinger du vil ha, ha en CV og en søknadsmal klar som du kan pøse ut til de forskjellige stillingene. Syns virkelig ikke det er så slitsomt å søke jobb jeg, er ikke vanskeligere enn å sitte på DiB et kvarter om dagen.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2009 he he, nei det er sant det ang. å sitte på dib...grunnen er vel den at jeg faktisk hadde tenkt å gå hjemme i sommer, noen mnd lenger, ulønnet, fødselspermisjon. Er bare så ubehaglig å ikke ha den sikkerheten med jobb til høsten.. Det går sikkert bra...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Jeg vet om flere som har blitt sykemeldt av samme grunn for deg fordi de overhodet ikke har motivasjon til å jobbe når de vet en ikke har jobb om noen måneder. Så det går an.... Er jo ikke noe stas å stå opp om morgenen og gjøre seg klar til en jobb som snart ikke eksisterer....
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2009 Takk for det, nei det er helt pyton og jeg vil heller ikke få sett barna som faktisk i dag er det viktigste i mitt liv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå