Gå til innhold

Nå trenger jeg gode råd jenter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler sambo er så negativ mot meg for tiden. Han er sur, gretten, negativ og bare klager!

Ikke sier han at maten er god, ikke sier han takk for at jeg setter på kaffe (jeg drikker ikke kaffe), at jeg går i fjøset, at jeg vasker klær eller noe. Han viser ikke lenger at han er takknemlig!

Skrev jo i et innlegg at han ikke gadd og dusje lillebror idag. Da vet han jo at jeg må gjøre det. Så han forsøker jo ikke være hjelpsom. Etter at jeg og lillebror var med ute i pisseregn og vind i et par timer for å hjelpe han og gjerde. Det var jeg som hadde sagt at vi måtte sette opp nytt gjerde, men jeg kunne jo sagt til han som han sa til meg når jeg spurte om dusjing av lillebror. Nei det er du som pleier å gjøre det så det er best at du gjør det selv.

Nå ville han legge seg. Jeg sa at jeg kom snart, da ble han sur. Det passet ikke han. Han svarer surt, det er aldri noe som er godt nok.

Han klager på alt jeg gjør, at han aldri får sex, at jeg bruker penger, at jeg kaster mat, at jeg "renner" med bilen, at jeg bruker dataen.

Ja han er rett og slett veldig negativ mot meg! Føler at han er lei meg. Og jeg blir såret og syns det er vanskelig. Vi har slitt skikkelig i forholdet til tider etter at vi kjøpte gården, og har vel lite forståelse for hverandre.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre, hva jeg kan si eller spør om? Jeg synes nesten bare det er greit at han kommer hjem for å avlaste med fysiske ting.. =(

Og syns ikke det er så ille når han reiser. Vi krangler jo bare likevel når han er hjemme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les Kjærlighetens fem språk - Gary Chapman

Skrevet

Uff da. Så kjedeligt!

Vi var inne i litt samme vonde sirkel her en stund. Men det var omvedt....jeg som klaget på alt mannen min gjorde. Jeg satt meg ned og analyserte situasjonen. Tenkte godt etter hva som var grunnen til at vi ikke hadde det bra. Jeg kom frem til at jeg følte jeg gjorde alt i huset...alle kjedelige ting og det var jeg som skulle ha kontrollen på alle ting mens han bare fløt rundt her og koste seg med barna. Han rotet og jeg ryddet og jeg følte at jeg blev mer og mer hatisk mot ham og sex hadde jeg i alle fall ikke lyst på.

Jeg syns dere må prøve snakke sammen. Han må forstå at så lenge du bare får negativitet av ham så føler du deg oversett og at du blir tatt for gitt. Spør ham om han ikke syns du skal lage mat, hjelpe til i fjøset, vaske klær og sette på kaffe. Spør ham om han tror du får lyst å ha sex med ham nå han ikke verdesetter deg og det du gjør?

Han må forklare deg hvorfor han snakker til deg sånn som han gjør. Er det noe han ikke fornøyd med kan han vel bare gjøre deg selv da? Er det noe du gjør som han irriterer seg over...noe som du kan endre deg på?

Det er viktig at dere snakker sammen for det går for langt. Kanskje dere kan finne på noe bare dere to? Gå ut og spise eller på kino eller en kafe`tur? Noe dere likte gjøre før dere fikk barn og gård?

Masse lykke til!

Skrevet

Ja, snakke sammen er viktig. Når barna har lagt seg, sett han ned og ta en alvorlig og fornuftig prat. Ikke kritiser han for noe han ikke kan gjøre noe med, bare gi han konstruktiv tilbakemelding.

Var i lignende situasjon selv som varte i ca et halvt år før jeg måtte ta et oppgjør. Det viste seg at en prat var det som skulle til for å feie vekk sure miner. Ikke la stoltheten stå i veien for noen av dere. Utrolig viktig å ta det før det går for langt. Du skal se at mannen du forelsket deg i er inni der et sted, og motsatt for han =) Lykke til!!!!!!!!

Skrevet

Jeg prøver å få han til å fortelle hvorfor det er så viktig for han at vi 2 fortsatt er sammen. Lurer på hva det er med meg som gjør at han ikke kan gi opp. Får ikke svar! Han sier han er glad i meg. Jeg svarer at han er veldig dårlig til å vise det!

Jeg skjønner ikke at han tror vi skal få det til. At han ikke kan gi opp!!

Skrevet

Har dere mulighet til å dra noen sted sammen? Kommer dere langt vekk fra hverdagens kjas og mas og bare være dere to? Så kanskje hadde samtalene og følelsene kommet tilbake.

Forresten så tror jeg at alle menn skulle opplevd, det som menna i programmet "da konene dro". De fikk virkelig kjenne på det. Og da snakker jeg ikke om en helg, men om minst to uker, helst tre. Så skulle de fått kjent hvor mye vi gjør i hus, hjem, hage, barn, mat, handling, vasking av tøy osv osv. Og det som teller mest av alt: organisering!! For selv om min mann gjør en del hjemme så er han elendig på og organisere, så elendig at jeg kan bli helt gal inniblandt!!!

Skrevet

Det viktigste med "Da damene dro" er at alle ble dratt ut av rutinene sine for en periode, det åpner gjerne opp øynene til folk.

Skrevet

Jeg føler meg liksom faktisk ferdig snakket. Jeg har ikke noe nytt eller noe mer og komme med. Har ikke mer å bidra med.

Vanskelig dette!!

Skrevet

Hva vil du selv? Vet du det? Sier han hva han vil?

Hvis du ikke vil svare så trenger du ikke det.. Jeg bare spør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...