babypoh Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 sønnen min blir 18 mnd på 17. Mai Men han er kjempe redd når det gjeld å gå... Han reiser seg opp etter ting, går langs bordet, og når vi held han i henda. Men me en gang han ikkje holder noke blir han stiv som en stokk, og setter seg på baken. Vi var til kiropraktor med han når han var ca 3 mnd. pga kolikk-grining...kiropraktor knekte da i hofter og rygg... Dette hjelpte på at han roa seg, og slutta med grining på natta. Har vi grunn til å bekymre oss over at han ikkje går aleine enda... ?? Takknemlig for svar.
Gjest bissen Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Det er faktisk flere friske, normale barn som ikke går før de er nærmere to år! Han har jo kommet ganske langt, jeg spår at han plutselig slipper seg og går mange skritt første gang, han må bare tørre først:)Tror du kan slappe helt av..kan du ikke bare kontakte fysio ved helsestasjon for å sjekke? Har nok ingenting med knekking hos kiropraktor å gjøre. Minstejenta mi gikk ikke før hun var 2 år og 3 mnd..av litt andre grunner, men likevel.
babypoh Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2009 takk for svar godt å høre at andre mener eg ikkje bør bekymre meg. meinte ikkje at det var noke galt med kiropraktor... bare det at eg har hørt det kan være en naturlig grunn for at han går seinare enn andre... men usikker på om det stemmer... ja, vi skal få en time på HS om han ikkje er begynt å gå i slutten av denne mnd.
Sistah*G07*J09* Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 velkommen i klubben Min lille på snart 20mnd, går bare når han selv vil. å da er det bare noen få skritt av gangen. Han har jo balansen og alt inne, men jeg tror rett og slett at han funnet ut at det er mye raskere å krabbe. stresse ikke noe med det, fordi han går fint med gåvogn o.l. så det kommer vel etterhvert trenger ikke å bekymre seg for det, vet om ei jente som ikke gikk før hun var over 2 år. Nå er hun snart 4år og løper som bare det
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Min gutt var akkurat sånn han også. Uansett hvor mye vi oppfordret han til å gå - prøvde å lokke og lure - men ingen hell. Plutselig begynte han bare å gå en dag da han var ca 19 mnd. Det virket nesten som om han egentlig hadde kunnet det lenge, men bare ikke turt å slippe seg, for han ble raskt veldig flink til å gå. Nå er han 22 mnd og har sånn smått begynt å springe
Mammapudding Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Leah var også veldig redd for å slippe seg, hun gikk rundt bordet og hvis hun fikk holde i handa, men ikke alene. Da hun var 18 mnd så jeg ikke for meg at hun noensinne kom til å gå, hehe:) Men hun slapp seg rett etter hun ble 19 mnd, og etter det har hun løpt rundt som bare det:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Gutten min er straks 21 mnd og begynte å gå selv når han var 20 mnd, så ikke holdt på så lenge..Han krabbet ikke før han var 12 mnd, så riiimelig treig ja, men det løsna til slutt!!
Labambie Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Virkelig godt det er andre "trege" barn der ute.. Jenta mi på 16 mnd går heller ikke enda. Hun går rundt bord, stoler og etter gåvogna med ikke selv nei. Akkurat som trådstarter sier, hun stivner i det sekundet vi slipper, og sklir elegant ned på rompa. Men jaggu er en "slu" også, hun har 3 forskjellige gåvogner og hun kjører de rundt omkring, så de møtes og bytter.. Jeg har bare så utrolig lyst at hun skal gå for hennes egen del, mtp barnehagen og slikt. Jeg vet jo det at det kommer av seg selv, men det er ikke noe gøy å føle man har "tregt" barn.
lillespirenmin Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Gutten min begynte å gå for 4 dager siden:) Han er 17 mnd. Har gått og holdt oss i hånden en god stund, plutselig fant han ut at det ikke var farlig å slippe. Nå bare går han seg en tur, og kan gå langt! Tror det er en fordel at de venter såpass lenge at de er så stødige at de bare kan gå og gå...Ikke så mye knall og fall da...Men det er klart at de har godt av å få til gåingen etterhvert, åpner seg jo en hel ny verden for dem. Skal se det plutselig kommer snart! Når de først gjør det ett par ganger, løsner det nok!
Ranveig R Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Jenta vår var 18 mnd 4. mai og går heller ikkje sjølv. Ho går når vi held i hendene, langs med bord og andre møblar og etter dokkevogna si. Viss ho er skikkeleg i slaget kan ho sleppe seg og gå 2-3 skritt mellom meg og pappaen f.eks. Har vore sein motorisk heile vegen, krabba ikkje før rundt 14 mnd (var på utredning då ho var 13 mnd, ingen ting gale - skulle berre ta det i sitt eige tempo), så eg synes det er flott at ho har kome såpass langt på 4 mnd! Tenker ho kjem til å sleppe seg i løpet av 1 mnd (??), ho har bra balanse og tar dei 2-3 skrittene mellom oss oftare enn før )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå