Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 når er det vanlig å slutte med sutteklut egentlig? og hvordan skal jeg gå fram?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 jeg har sjøl ei jente so bruka koseklut. Ho mååå ha den, ellers må ho skrike seg i søvn.. no e jo ho ganske lita enda (16 mnd), men tenke egentlig ikkje å slutte med det. tenke at koseklut må ho nesten få bestemme sjøl om ho vil ha eller ikkje. har et søskenbarn og en kompis på 19 og 17 år som fortsatt bruka koseteppe og kosebamse. men ikkje kvar natt, men veldig ofte. bedre søvn med dei , seie dei:) koselig syns eg:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Har en jente på tre,elsker både smokken og suttekluten...smokken fyker til sommeren men suttekluten får hun ha så lenge hun vil...(er vel ikke en klut,men en slags klut m bamsehode på)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 suttekluten er kliss våt etter duppen, hun er bare 11 mnd så regner med å bruke det en stund ennå da. Tror det kan bli vanskelig å slutte, det er jo så lett å få tak i snippen på dynen feks. Koseklut er søtt ja, men ikke når den måvris opp!
Fire småtroll Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Trenger ikke ta fra de den vel? Når de blir eldre er de ikke avhengig av den lenger, men synes fremdeles det er kos, det er vel helt greit? Alle mine har koseteppe. 7-åringen bruker ikke sitt lenger, 5 åringen har det i sengen sin men har det ikke med når han skal overnatte borte, straks 2-åringen slapper helt av med det og er nok litt avhenging enda. Minste på snart 3 mnd er ikke bevisst koseteppet enda, men liker å ha noe i fingrene når hun skal sove, så hun bruker "gulpekluten", hjørnet på dyna eller koseteppet... Synes det er helt greit jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 En klut er jo ikke skadelig, så hvorfor avvenne? Men pass på at barnet overlever uten, slik at det ikke blir ramaskrik når barne overnatter borte og har glemt den. Min jente brukte klut/trøye til å kose med (kun fingrene, suttet ikke på den). Hun er ti år og koser fortsatt på trøyen sin hvis den er myk og hun er trøtt.
Tokatter_USA Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Datteren vår er 4 1/2 og har fremdeles litt igjen av det som engang var min nattkjole. Jeg tror ikke hun MÅ ha den for å sove, men ellers er den ganske viktig i livet hennes. Den er en "han", og han har følelser og tanker og gjør mye rart. Da hun var yngre, var hun som en narkoman når hun var opprørt over noe, da ropte hun: "Sutti! Sutti!" til vi fant den og fikk gitt den til henne, og da tok hun et dypt magadrag og slappet av. Forleden satt hun og tegnet og hadde Sutti ved siden av seg. Med blyanten i høyre hånd, tok hun Sutti i venstre, holdt den til nesen og pustet dypt, sa "Aahhh" og fortsatte å tegne. Hun kan få beholde ham til han er fullstendig oppløst.
tomat15 Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Vi skal avvenne fra smokk nå når mini blir 3 år, men kosen skal ha få fortsette å ha. Spurte han i går hvor lenge han trodde han kom til å bruke kosen. Han sa til han ble 55 år. (Har akkuratt vært i bursdag til bestefar som ble 55 år!) Han skal få ha kosen sin så lenge han vil. Blir spennende å se hvordan det går med smokkingen til mandag. Da blir smokkene sendt til Lynet McQueen i Radiatorby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå