duogjegogtresmå Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hvordan orker dere å vaske rundt?? Vårt er på ca 150, og synes det er myyye når det kommer til helgevask...
Zitro Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Sjer aldri at hele huset vaskes på 1 dag. Det rekker jeg ikke. Har 300kvm å gå over...
Tommage♀♂ Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Vasker hovedetg, men loftet og gangen blir ikke vasket hver uke. Og aldri alt på samme dag.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Klarer rett og slett ikke å holde huset rent og pent bestandig, og vi lever fint med det. Rot og skitt skader ingen:-D Hadde vi skulle hatt huset ordentlig og rent til enhver tid, hadde det gått ut over andre og mye trivelige aktiviteter, og det er livet for kort til å ofre. Vi er forøvrig familiens sorte får på dette punket, og pappa legger ikke skjul på at han syns vi har det svinaktig - noe vi IKKE har, men sammenlignet med den generasjonens standard, er det muligens det. Vi prioriterer ungene, gode måltider, venner, og da er det ikke mye tid igjen til gnikking, hehe:-DD
duogjegogtresmå Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2009 nei, det skjønner jeg at dere ikke orker! Sikkert deilig med så mye plass da
Zitro Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Kunne godt hatt 60kvm mindre jeg ihvertfall. Dem 60 kvm her brukes aldri. Bare rom som står urørte. 2 soverom, ekstra bad og vaskerom.
Fire småtroll Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Vaskehjelp hver 14.dag som skrubber.. Helgevask her er å rydde litt, tørke over vasken og doen på badene og moppe gulvet
Mrs. Bouquet Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Har man så stort er det sjeldent nødvendig å vaske alle 250 kvm hver uke. Skitten fordeler seg på et større område og kan derfor tas sjeldnere. Så går det mye fortere å ta hver enkelt kvadrat når det er mer åpne flater og ikke mye ting og tang som skal flyttes på. Føler i alle fall ikke jeg bruker spesielt mer tid på vasking enn jeg gjorde når vi bodde i leielighet.
HTC Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Vaskehjelp hver torsdag som tar den store helgevasken. Ellers er jeg flink til å tørke over bad med jif spray og papir, mens jeg steller ungene for kvelden. Så badet er alltid gullende rent og det tar meg 1 min. Har en liten støvsuger med langt skaft på kjøkkenet, eldste jenta på 5 bruker 1 min på å støvsuge under matbordet etter vi har spist. Det synes hun er gøy. Støvsuger hall, kjøkken, stuene og bad hver søndag og vasker gulver der det evt en nødvendig. Hele familien, også hun på 2 år, tar av bordet og putter i oppvaskmaskin etter hvert måltid. Så kjøkkenet er alltid ryddig og rent. Vi alle rydder opp leker rett før barna legger seg og jeg tømmer oppvaskmaskin og legger på plass klær på kvelden. Vi har det alltid ryddig og rent, det med hjelp av gode rutiner som hele familien er med på + at vi har vaskehjelpen som tar helgevasken (da er det helt ryddig når hun kommer). Uten vaskehjelpen tror jeg også hverdagsrutinene ville haltet, for da hadde jeg vært drit lei. Huset vårt er 310 kvm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå