Akkuratja Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hva er forskjellen på ma og sa, i min 9 uke ble d oppdaget på ul at det ikke var hjertelyd og at fosteret var mindre enn det skulle være, ble sendt hjem for å vente en uke og sjekke på ny ul om d var hjertelyd. (regner med det var for de lurte på om jeg hadde kommet kortere på vei enn jeg trudde) jeg viste pga el test nøyaktig hvor langt jeg var kommet så skjønte hvordan vei det gikk. begynte å blø etter ett parr dager, og 6 dager etter kom alt ut etter en utrulig smertefull og slitsom natt. Gyn skrev i journal at jeg hadde hatt sa. Er det kun når man må til utskrapning der kroppen ikke selv "kvitter" seg med det man omtaler det som ma? Hvor lenge etter er det vanlig og ha pos gravi test? Det er på søndag 2 uker siden jeg mistet. Og det var fortsatt pos test idag. Jeg har drevet og blødd litt hver dag tom i går. Kan man ha el samtidig som man har pos el test, jeg tok el test først idag for el skulle etter gamle syklus være omtrent nå, den var pos, så tok jeg gravi test etterpå for jeg kom plutselig på at d kunne være lurt å være sikker på at den var blitt neg, (tok d som en selvfølge at den skulle være neg nå, men skjønner jo at d ikke nødvendigvis er sånn). mange spmr her, men blir kjempetakknemmelig for svar.
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 heisann! Ser du har søkt svar flere steder, så jeg gir deg svar på det jeg vet... Har aldri opplevd sa ellr ma, men har akkurat hatt en exu.. Har stor medfølelse for deg!! Det er en psykisk knekk å miste, men får håpe du klarer å tenke fremover igjen Det stemmer som du sier. Ved sa "merker" man veldig godt at noe går galt... Ved Ma kan man gå og tro at man er gravid, mens fosteret er dødt inni deg. MA Må også skrapes ut. Mener å ha hørt at man kan ha positiv gravididttstest i 4-6uke etter sa... Selv ble min gravididtetstest negativ etter 3 og en halv uke etter svangerskapet utenfor livmoren. Noen sier at el test kan bli positive når man er gravid/har gravid hormoner i kroppen. Selv har jeg ikke opplevd dette. Håper du fikk svar på noe ihvertfall!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Først og fremst, kondolerer masse. Har selv mistet tre ganger og det er helt grusomt... Men,- du virker som en sterk dame,som vil prøve igjen så snart som råd (etter hva jeg tolker fra test og slikt) så virkelig lykke til i videre prøving. Det går bra neste gang skal du se And MA/SA/BO etc... Jeg tror de fleste leger kalle samtlige ting for en spontanabort... Da jeg sa til en lege jeg var hos at jeg hadde hatt en bo,Blighted Ovum,( - som er en ma som har gått så langt at embryoet har løst seg opp og blitt borte men alt annet vokser som om jeg fortsatt var gravid) bare fnøs han og sa at det bare var et mer fancy ord for sa... Så det at han skrev sa har nok med det å gjøre... En annen ting,- jeg tror ikke det har med utskrapning å gjøre,- men en ma er vel også når en faktisk må settes i gang for å få ut dødt fra livmoren,- for kroppen får jo ikke med seg at noe er gale. Det at du begynte å blø av deg selv uten å måtte få hjelp til det er kanskje også definerbart som sa? Dette er ting jeg gjetter og tror altså, ikke som jeg vet med sikkerhet... Jeg testet positivt en god del uker etter saen.... Men ble også gravid ca 14 dager etter en sa engang, så det blir litt forvirrende til tider... Men regn med flere uker enn to-tre med positiv test. Ang eggl.test så har jeg ikke peil. Har aldri tatt en...
Akkuratja Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2009 Tusen takk for svar begge to, dette er tredje gang jeg mister i sa, mistet to ganger på rad før jeg fikk tulla vi har på 3 år, og var klar for liten baby nå, og trudde egentlig kvoten min med sa var oppbrukt, men hadde en dårlig følelse denne gangen, men ikke så mange symptomer, og veldig nervøs hele tiden. Så er redd for at hvis jeg blir gravid på nytt (noe jeg virkelig håper skjer så fort som mulig) så kommer jeg til å være supernervøs, og d overskygger gleden. Er i tillegg i en veldig stressende jobb, og selv om de sier at man ikke selv kan gjøre noe som fører til sa, så er jeg bekymret for om d kan være me å gjøre d mer risikofylt liksom, men vil jo ikke blir hysterisk heller. Huff kjenner d går lettere for hver dag, men samtidig kjenner jeg på det at jeg virkelig vil ha en neg test nå og finne ut hvilken syklus jeg har nå så man kan begynne å prøve igjen. Og siden jeg de fire gangene jeg har blitt gravid til nå har blitt det veldig lett, er jeg redd for at skuffelsen blir stor hvis d nå tar lang tid. ett spmr til, hvor lenge er d vanlig å blø etter sa da, trudde d var stoppet, men begynte å blø litt etter jeg skrev innlegget i går, og blør i dag og, blanding av litt frisk, men mest "gammelt og brunt" sorry detaljer. Ikke mye, men som på slutten av en vanlig mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå