Staark Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hvis man jobber fast annenhver helg, har man da rett på ferie? Og om man har det, hvem er ansvarlig for å skaffe en erstatter for den jobben ferietakeren vanligvis gjør? Har en venninne som har en deltidsjobb annenhver helg, og hun fikk til svar at; "Det er bare man-fredag som er ferie." og "hvis du ikke kan jobbe en helg (pga ferie), så må du selv skaffe en erstatter". Må si jeg synes dette høres merkelig uprofft ut.....
mayaya Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 samme krav til ferie. arbgiver skal fikse - selvfølgelig!
Fire småtroll Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Alle har krav på ferie, uansett stillingsbrøk. En har også krav på 3 uker mellom 1.juni og 30.september. Det er selvfølgelig arbeidsgivers ansvar å skaffe vikar. Google "ferieloven" så kanskje du finner noe hun kan slå i bordet med..
Staark Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2009 Var det jeg trodde. Takk for svar! Skal informere hun det gjelder. (Hun er ikke norsk, så jeg mistenker at sjefene lurer henne for å slippe og gjøre jobben sin...idiot-sjefer!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå