Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Lurer på hva som er "vanlig", sleng gjerne med en link.. Jordmoren min har sagt at etter 2-3 timer med pressrier blir hjelpemidler eller keisersnitt tatt i bruk, men så har jeg hørt om ei som lå 9 timer med pressrier...:/ Går det an???
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Altfor lenge.. 4,5 timer. Ble vakuum tilslutt.
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 12 minutter... Eller, de første 5 satt jeg på do, trodde jeg måtte på do jeg...=P Ble ganske stressa når jeg innså at jeg hadde pressrier, og at jordmor og mannen var på andre siden av veggen uten at jeg klarte å få ut en lyd :-) Så 7 min med pressrier på fødebenken, før hun var ute. Men tror det er ganske kjapt til førstegangsfødende å være, tror det er vanligere å ligge i bortimot en time...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Ca en halv time. Var med en venninne på hennes fødsel, som hjelper. Og der kom de med sugekoppen etter 1,5 timer. Det var visst grensen her. Men det har jo mye med hvordan barnet har det. Så der er ingen fasitpå hvor lenge før hjelpemiddel. Har barnet det dårlig etter en halv time, så må barnet ut DA og ikke etter 2-3 timer.
flypapir Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Med nr.1 hadde jeg vel pressrier i et par timer før de måtte ta henne ut med vakuum. Hun var stjernekikker. Med nr.2 gikk det veldig fort. Fra 6cm til han var ute tok det bare en time. Vet ikke hvor mange min jeg hadde pressrier, men det var hvertfall 2-3 trykk. Og han var stor!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Jeg lå 3 timer med pressrier og det endte med keisersnitt. Sønnen min ble født med "svulst" på hodet, altså tydelig preget av pressriene. Skjønner ikke hvordan det er forsvarlig å ligge 9 timer med pressrier:/
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 45 min, og det sa de var litt lenger enn gjennomsnittstiden.
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 9 timer høres ut som bull Jeg brukte 30min med nr. 1 og ca 2 min med nr. 2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Husker ikke helt, men ikke noe mer enn 10-15 minutter.. Heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 første gang ca en time andre gang ca 2 min=) tredje gang en time og 20 min (veldig nedtur siden jeg trodde det kom til å gå like kjapt som sist fødsel..men han lå med haka først og ikke bakhodet...vanskelig å få han ut da) fjerde gang presset jeg en gang på første pressrie som kom guttungen=)
Gifteklar:0)) Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 Jeg hadde vel 1 eller 2 pressrier.Orket ikke mer da så jeg bare presset ut ungen.Tror jordmora ble litt paff:0)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #12 Skrevet 8. mai 2009 Over 4 timer, da ble det forsøkt med kopp, men endte i keisersnitt
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #13 Skrevet 8. mai 2009 3 laaaange timer.... Akkurat i det barnelegen kom inn døra med sugekoppen fant jeg frem urkreftene i meg og presset på ren vilje kun for å slippe...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #14 Skrevet 8. mai 2009 Jeg fikk aldri ordentlige pressrier, men det gikk 1,5 time fra jeg fikk beskjed om å begynne og presse (skjønte ikke hva jordmor mente) til babyen var ute med hjelp av vakuum.
Gjest 5 andre Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Under 5 minutter begge gangene,og da måtte jeg holde igjen et par-tre rier Vært utrolig heldig, håper på repitisjon denne gangen og.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #16 Skrevet 8. mai 2009 9 timer med pressrier skjønner jeg ikke at kan være fysisk mulig.. Livmor (og resten av kroppen) må jo tappes for krefter til slutt.. Med første mann fikk jeg aldri pressrier. Da hadde riene pågått så lenge at det var ingen krefter igjen i kroppen min. Måtte presse uten pressrier, men måtte tas med vakum og trykk på magen. Med nr 2 hadde jeg pressrier i 20min. Ungen kunne kommet etter 10min hadde jeg ikke vært redd for den pressinga og spent meg..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #17 Skrevet 8. mai 2009 Ca 45 min. Det var knallhard jobbing, men mye bedre enn de andre riene. Jeg har inntrykk av at det er litt lenger enn gjennomsnittet.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #19 Skrevet 8. mai 2009 Fra jeg fikk de den første pressria til babyen endelig var ute tok det nesten tre timer. Men det var riktignok bare 20 min min pressrier hvor jeg faktisk fikk lov til å presse. Ikke noe problem å ha pressrier lenge hvis man ikke presser! Men det var en mental styrkeprøve, for det er neimen ikke lett å la være. Grunnen til at jeg ikke fikk lov til å presse var at babyen fremdeles stod høyt i bekkenet, og jordmora (og overjordmora) var redd for at jeg ville slite meg dersom jeg begynte å presse med en gang pressriene kom. I så fall kunne det nok fort ha blitt behov for vakum e.l. 9 timer med pressrier høres veldig lenge ut, så jeg tviler sterkt på at hun aktivt har vært med på å presse!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 8. mai 2009 #20 Skrevet 8. mai 2009 heisann jeg trodde visst jeg låg lenge men når jeg leste disse svarene her så merker jo at jeg da var "heldig". jeg låg i 9-10 timer med vanlige rier, og da pressriene kom presset jeg i en time og et kvarter, og da fant de ut at hun satt fast i bekkenet mitt og kom seg ingen vei uten hjelp da fikk jeg jeg noe rie-forsterkende midler, pluss at det låg en dame med albuen ned i magen min for å dytte når jeg presset da låg jeg vel i en og en halv time med pressrier til hun var ute :)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. mai 2009 #21 Skrevet 8. mai 2009 62 min med nr. 1 og 30 min med nr.2
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 8. mai 2009 #22 Skrevet 8. mai 2009 Han var ute etter 15 min med pressrier;) Glad for at det gikk å pass raskt, syns nemmlig at det var lenge nok.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå