Gå til innhold

Kolikk?? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man om det er kolikk? å hva kan man eventuelt gjøre med det?

Han skriker så å si hver kveld.. å er utrøstelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis et barn skriker over 3 timer i døgnet og er utrøstelig - og det ikke finnes noe helsemessig feil med barnet så kalles det kollik.

Eneste som nytta litt med mitt kollikbarn, var bæresele og gå og gå og gå og gå... stod vi stille et kvart sekund så HYYYYYYLA han ut igjen...

Skrevet

kolikk blir definert som at et barn skriker utrøstlig mer en 3 timer mer en 3 ganger i uken.. Iallefall ifølge boken"mor for første gang". ofte så trekker de beina til seg som om de har vondt i magen

Det finnes mye som kan hjelpe men ikke ofte det er mye som hjelper lenge. men det jeg har hørt som har gitt flest suksee historier er miniform. du for kjøpt det på apoteket. noen dråper når de har vondt:)

du får kjøpt fisher price husker av diverse slag.

sukkervann hjelper for noen. iallefall noen ganger, men ikke i lengen.

Skrevet

Tusen takk for svar.. :) Så frustrerende når de små skriker, å man ikke vet hva man skal gjøre.. Han får sukkervann nå å har fått minifom en gang.. skal begynne å gi det til han daglig. Vi har i tilleg fisher price sin cradle swing, så da skal vi være godt forberedt på kolikk?:)

Pappan til babyn min hadde kolikk, er det arvelig?

Skrevet

kolikk er ikke blitt bevist arvelig nei.. både jeg og min søster hadde det, og både mitt fars barn og han søster hadde det, men mitt barn slapp unna. føler med deg. tviler ikke på at det er kjempeslitsomt!!! dere burde være godt foreredt da:) lyspunktet er jo at det ikke varer altfor lenge. pleier å gå bort senest i 3 måneders alderen(selv om det er untak). :) lykke til da:)

Skrevet

min nr 2 hadde kollik!

så du har min største sympati.

men jeg råder deg til å ta kontakt med kiropraktor!

jeg fikk en nye baby etter at jeg var der 3 ganger. det er gjerne låsninger i rygg, nakke og bekken som gjør at de har det.

gjør det så snart som overhodet mulig hvis du har mulighet:-)

stor klem!

Skrevet

Vet om flere som har fått hjelp av kiropraktor! Og så er visst sånn badebøtte deilig.

Skrevet

Skal prøve med kiropraktor.. hva gjør de der? Låser opp?

Skrevet

Ja hvis det er låsninger som er problemet da. Men verdt å sjekke ut! Venninna mi lå på kiropraktorbenken med babyen på magen, og så trykket han til på et eller annet vis så det kom et skikkelig knepp! Ekkelt men det hjalp! Og så har han hatt god effekt av å ligge på magen for da fiser han masse og får ut lufta som plager han. Hva med det der KISS-syndromet?? Husker ikke jeg siden jeg har vært heldig å slippe sånt, men mener jeg leste noe om det i F&B? Har sikkert råd på helsestasjonen også.

Skrevet

Tenkte faktisk på det, for når han gråter så baøyer han seg bakover med overkroppen.. Det er vel er kiss tegn? hva gjør man om d er kiss?

Skrevet

Nei det husker jeg ikke dessverre. Søk litt så finner du det sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...