Gå til innhold

Forslag til sunne, billige og kjappe middager for neste uke? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Come on, skal handle til neste uke i mårra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg synes ialefall hjemmelaget wok er sunt og til en ok pris.

Man kan jo bruke det man vil men jeg bruker: gulrøtter, paprika, brokkoli,løk,hvitløk, 1 boks orientalske grønnsaker(fåes på coop) babymais og linser. Serveres med ris og strimlet svinekjøtt/ kylling eller scampi reker(som min samboer digger til)

Ellers kan man jo lage en deilig salat feks, hjertesalat,ruccola, cherrytomater, vanlige tomater og rød løk serveres sammen med hvitløksbrød. Lage lineseuppe selv:) MEd en bok hakket tomater, tomatpure, div grønnsaker,linser og vann:) Og gjerne litt maccaroni.

Eller alt av fiskeretter, man får 4 torskefileter for 30 kr på Rema 1000,tilbehør grønnsaker,poteter.

Skrevet

Jeg laget torskefileter i sølvfolie i dag. Stekes i ovnene på 200 grader.. Lettvint og sunt:)

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Lapskaus - frossen lapskausblanding, kjøtt, vann og buljong/kraft.

Fiskegrateng eller skinkegrateng. Godt, billig og noenlunde sunt

Grøt er jo billig da, kjapt også... Men kanskje ikke så kjeeempesunt.

Fleskepannekaker er absolutt ikke sunt, men godt og billig!

Diverse supper...

Skrevet

Vi hadde ørretfileter (fra frysedisken) på grillen i dag, det er gjort i en fei. Kokte poteter, sandefjordsmør og salat+raspede gulerøtter til..

Ellers er lasagne, fiskegrateng, hjemmelaget pytt-i-panne (med råstekte poteter og karbonader i terninger), kylling og ris, spagetti og kjøttdeig, pannekaker, wok og seibiff populære gjengangere her i huset.

Skrevet

takk :)

flere tips??

Skrevet

Suppe/laupskaus:

Poteter, løk og gulrøtter i biter, et par koteletter kuttet i terninger, buljongterninger og vann....koke en stund...nam!

Luksuspotetmos:

Kok poteter, stapp dem, ha i melk og en klatt smør, salt og litt revet ost, evt hvitløk og bacon også så blir det en hel rett. Server med grønnsaker.

Tomatsuppe med egg og makaroni:

Tomater i boks, matmoser/skviser-hva heter det nå igjen, ha i litt sukker og litt salt, gjerne spedd med buljong. Kok makaroni og egg, og vips, hjemmelaget kjempegod tomatsuppe.

Skrevet

Den potetmosen ga meg vann i munnen :-p

Skrevet

Fiskepudding med smørdampa amerikansk grønnsaksblanding. Favoritten til minisjefen :P

Skrevet

Fullkorns pasta, brokkoli buketter, bacon og pesto

Mandelpotetstappe med hvitløk, laksefilet, gurot og brokkoli

Chili con carne med røde bønner, ris og salat til

Hjemmelaget brokkoli og blomkålsuppe, krutonger og parmesan ved siden av

Fiskegrateng, råkost/ grønnsaker v siden av

Wok med kylling og masse grønnsaker

Skrevet

Glemte å si at jeg har baby på 2 uker, så jeg er foreløpig litt småforsiktig med løk, kål og sterke ting :)

Skrevet

Prøvde nylig ut en oppskrift fra god morgen norge i forrige uke, pastaputer med kjøttfyll (husker aldri hva de heter???), brokkoli og sukkererter som har fått et kjapt oppkok, cherrytomater. Legges i en form/skål, ha over pesto og parmesan. Kjempegodt :)

Skrevet

Prøvde nylig ut en oppskrift fra god morgen norge i forrige uke, pastaputer med kjøttfyll (husker aldri hva de heter???), brokkoli og sukkererter som har fått et kjapt oppkok, cherrytomater. Legges i en form/skål, ha over pesto og parmesan. Kjempegodt :)

Skrevet

Kjøp inn masse bokser med hermetisk tomat! Det er billig, og teller som en grønnsak. Mos den og ha buljong og melk i (+ krydder), så har du tomatsuppe. Bruk også boksene som spagettisaus eller kjøttsaus til hva som helst, sammen med kyllingkjøttdeig og løk/hvitløk.

Wok er alltid godt, bruk masse grønnsaker og litt mindre kjøtt og ris, så er det kjempesunt! Kyllingfilet fra frysedisken er ikke dyrt.

Lapskaus med pølser eller kjøtt på tilbud.

Omelett.

Laksefilet fra First Price, stekes i ovnen og serveres med poteter og masse grønnsaker/salat, og mager kesam. Veldig enkelt!

Skrevet

Jeg laget fiskeboller med Toro fiskesaus parisien tidligere denne uka, Veldig godt, ga de trauste fiskebollene en helt ny gnist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...