Gå til innhold

Bør jeg bli gravid synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt to keisersnitt. Ingen sa ved siste snitt at jeg ikke kunne bli gravid igjen, men det er vel noen "regler" rundt det der eller?

Også er jeg overvektig. Har ikke klart å gå ned alt etter de to andre. Klarer det ikke virker det som :( Hvordan er det egentlig å være overvektig og gravid?

Huff, lurer litt på om skrotten min klarer et svangerskap og en fødsel (eller et keisersnitt) til jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanta mi har fire unger, og de er alle tatt med keisersnitt.

Overvektig og gravid? Hun som var min svigersøster var overvektig og gravid, hun hadde et kjempeenkelt svangerskap. En lett fødsel og var aktiv til dagen hun fødte. Det kan vel være større sjanser svangerskapsdiabetes og slikt, men det får man jo sjekket på sykehuset.

Hopp i det;)

Skrevet

Har du lyst, har du lov. Kjør på!

Skrevet

Ang det med keisersnitt vet jeg ikke mye. Men min søster hadde sitt tredje snitt nå for noen uker siden. Hennes siste da. Men har gått bra med henne - men dette er kanskje opp til hver enkel.

Jeg er selv overvektig og gravid. Er i super form, ikke noen plager i det hele tatt. Er ca halv gått sv.skap og ikke lagt på meg noe enda, kanskje enda mere forsiktig med hva jeg spiser nå ettersom jeg er gravid. Men dette med plager er vell like individuelt til overvektige som til dem som ikke er det.

Skrevet

Jeg er overvektig og i uke 42 nå. Går greot det.

Mener det er slik at 2 tidligere keisersnitt er indikasjon for nytt keisersnitt. Snakk med en kvalifisert lege om dette du, men tror neppe dette er noe problem

Skrevet

Syns jeg har hørt noe om at man bare kan ha toppen tre keisersnitt?Eller er det bare tull?Men syns egentlig det er opp til deg selv å bestemme, men du kan vel høre med en lege hva som er best?

Skrevet

Det er jo forskjell på hvor mange ks livmora tåler. Noen får beskjed etter tre at nå er det nok, mens andre får høre at man kan få flere. Du hadde vel fått beskjed etter ditt andre ks hvis du ikke burde få flere barn, vil jeg tro? Du kan ta en prat med legen din for sikkerhets skyld - og be om å få tilsendt journalen fra forrige fødsel, der står det sikkert hvis gynekologen f.eks. hadde sett på livmora di at du ikke burde få flere barn. I epikrisen min hadde legen skrevet "Følger for kommende svangerskap: Ingen". Man må vanligvis ta planlagt ks når man har to ks bak seg tidligere, men hvis du er i tvil om kroppen din tåler et svangerskap og en fødsel/ks til, bør du snakke med legen din. :)

Skrevet

Takker for svar :) Ja, jeg har legetime neste uke for noe annet, men jeg tar det opp med han jeg! Det var lurt ;)

Skrevet

Jeg tok nettopp mitt andre keisersnitt nå og fikk da beskjed av gynekologene at ved et eventuelt tredje svangerskap så blir det ks uansett fordi dette er vanlig, norsk standard. Etter to ks så tåler ikke livmoren riene, derfor må man ta ks.

Skrevet

En kan ta tre barn ut i samme snitt, men det fjerde er en ofte mer kritisk til pga. livmorsvikt o.l. Jeg vet ikke så mye om hvordan det er å være overvektig og gravid med unntak av de kjente risikofaktorene knyttet til vekt, men det er jo mange med overvekt som får barn. Øsnker du et barn til er det vel ingenting som står i veien for det, og kanskje øker det motivasjonen for å komme i bedre form før graviditeten?

Skrevet

hvor mye overvektig er du da?

jeg er også overvektig, og mitt første svangerskap gikk veldig bra, utenom fødselen. men det hadde nok ikke noe med overvekten å gjøre.. jeg hadde veldig lite plager utenom tretthet og kvalme som er vanlig. var sykemeldt mest pga jeg mistrivdes veldig i jobben min, men hadde nok klart det hadde jeg trivdes godt, gjennom hele svangerskapet. gikk tur et par dager før fødsel uten problem:) og nå er jeg ganske mye overvektig, ikke bare litt for mye liksom..

nå har jeg ennå 8-9 kilo igjen til å være der jeg var før jeg ble gravid og jeg ønsker å komme ned ca til der før jeg blir gravid igjen. vil likosm ikke ha et dårligere utgangspunkt.. men sist gang jeg gikk gravid dreit jeg i alt og spiste det jeg ville, for å unngå kvalmen, og, man skulle jo bli stor allikevel..hehe.. tabbe..

så neste gang skal målet mitt være å ikke legge så mye på meg.. og være mer i aktivitet.. nå har jeg vel fått go-go klarsignal fra mannen, hvis jeg klarer å komme ned der jeg var første gang:) så nå har jeg mer motivasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...