Gå til innhold

Sliter psykisk etter fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt angst og depresjoner i en del år, men etter fødsel har det blitt så ille. Svinger opp og ned, og har det ganske jævlig. Føler meg så utrolig fjern - som om jeg skal forsvinne inn i min egen verden. Følelsen er der, selv om det sikkert ikke skjer. Tenker mye irrasjonelle tanker, glemmer masse, føler meg uttafor meg selv.

Jeg er veldig irritabel og føler jeg tar helt av, for jeg blir så frustrert og sint - og det treffer mannen som jeg rett og slett i tåler trynet på om dagen!

Jeg er ikke veldig mye deperimert, men som sagt svinger jeg en del. Er så forferdelig slitsomt å ha det slik, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..

Jada, jeg kan gå til psykolog, har vært hos en del av det slaget før, men har ikke hjulpet meg noe. Ikke aner jeg hvilke medisiner jeg skulle brukt, for antidepressivaer funker ikke bra på meg.

Jeg er rådvill, sliten og lei meg..

Er det flere som har det slik? Er det flere som føler seg så fjern?

Er jeg litt normal? Holder jeg på å bli gal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet egentlig ikke hva du skal gjøre, men du burde jo absolutt snakke med noen for å finne ut hva som feiler deg, for å ha det sånn som du beskriver virker ikke helt bra.Prøv å snakk med noen på helsestasjonen, eller lege, for å gå rundt og ha det sånn går jo ikke.

Skrevet

Hei du...

Jeg ser at du skriver at du ikke vet hvilken medisiner som du kunne brukt siden anti-deprisive ikke fungerer for deg...

Vel mye kan ordnes uten medisiner... men da må du søke om hjelp.

Jeg vet at matvaner ofte har sammenheng med helsen vår både psykisk og fysisk...samme med rikelig mosjon og frisk luft... Jeg vet det høres banalt ut...men ett sunt kosthold, mosjon og en sunn livstil kan øke livskvaliteten betraktelig...

Snakk med fagfolk..hjelper også ofte å snakke ut, og klare å finne roten til problemene dine...for så å bearbeide disse... (piller fjerner ikke problemer..de bare glatter over følelsene som er ett resultat av problemet) osv osv..

masse lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...