Gå til innhold

Rettigheter ved oppsigelse av barneplass etter 1 uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier opp barnehageplassen til vår sønn etter bare en uke, fordi det rett og slett er uakseptable forhold for en 1-åring å være der. Visste lite om at det var så ille før vi begynte der.

Har 2 mnds oppsigelse på plassen, men kan vi kreve det anderledes, siden vi ikke får den "varen" vi betaler for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dere må betale i oppsigelsestiden.

Skrevet

Takk for svar. Betaler jeg, så lenge jeg vet at gutten min har det bra. Men spurte allikevel, for man vet jo aldri.

Skrevet

Det var jeg som svarte isted:) Ble litt kort ser jeg. En venninne av meg gjorde det samme med datteren, tok henne ut etter bare noen dager og måtte betale ut oppsigelsen. Men ville absolutt prøvd meg:) Si til kommunen at det var uakseptabelt der, og om du kan få betale mindre. De kan bli sure, men da har du prøvd;) Lykke til!!

Skrevet

Kommer selvfølgelig til å prøve meg, men går det ikke så går det ikke. Da får vi bare betale dobbelt et par måneder. Om de skulle bli sure....vel , det blåser jeg i. Vi gjør uansett alt for at vår sønn skal ha det bra :-)

Skrevet

Hei HI.

Kan jeg få spørre hva det var som var uakseptabelt i den barnehagen til sønnen din?

Du skjønner, min lille skal begynne snart, og jeg gruer meg skikkelig.. Derfor er jeg intressert i å høre hvordan ting gjøres hos forskjellige.. :)

Skrevet

Det er en barnehage for barn fra 0-5 år. De er ute hele dage, HVER dag, UANSETT vær. Bare det er uakseptabelt for min 1-åring. De skifter bleie på bana UTE (tok de på fersken med min sønn da jeg henta han her om dagen), er jo ikke akkurat varmt og sommer enda, og de har et hus å gå inn i for å gjøre det. Da jeg henta han i går, hadde han vært våt og kald. Det som er uakseptabelt med det er at de ikke hadde gått inn med mitt barn så han fikk igjen varmen. Neida......de skiftet riktignok de våte klærne, men satte han i vogna si med varmeflaske. Etter min mening kunne de gått inn og slappet av litt. Dessuten må vi drasse med alt skifteklær/regntøy/gummistøvler o.l i bag fram og tilbake til barnehagen hver dag. Og hvor oppbevarer de den bagen? Joda......UTE!!!!!!!!!!!! også uansett vær. Den står riktignok under et lite terrasse tak, men klærne blir jo kalde for søren. Hva hjelper det da å skifte til tørre klær når de allikevel er kalde. Helt tragisk spør du meg. Så vår gutt skal IKKE tilbake til den barnehagen. Nå må jeg jo få si at alle barenhager ikke drives sånn. Hadde våre to eldste i en annen familiebarnehage for noen år tilbake, og der var vi storfornøyd.

Skrevet

Vi har en slik utebarnehage til våre to barn og er superfornøyd med vår. Det er da ikke for kaldt å skifte bleie ute nå(gjør det selv) og får man tørre klær på seg får man fort igjen varmen.

Eldste begynte der da hun var 14 mnd og yngste var bare 9 mnd. De begge trives i bhg sin.

Det er nok heller det at dette ikke passer for dere og at dere er vant til å være mye inne. Fint at dere har funnet en ny bhg som passer dere bedre.

Skrevet

Hvis de tar inn et nytt barn i plassen skal du ikke betale.

Så enten må plassen stå tom/til din rådighet i oppsigelsetiden, Eller de tar inn noen og da skal du ikke betale.

Men vær klar over at oppsigelsetiden stort sett gjelder fra 1 i mnd etter dere har sagt opp

Skrevet

Mulig du ikke synes det gjør noe å skifte bleie ute nå, men jeg gjør det ikke på min 1-åring. Du lar vel kanskje ungene fly ute i shorts og t-skjorte nå om dagen da? Bare for å sette det litt på spissen!!! Hvordan forsvarer du oppbevaring av skifteklær ute da?

Kjempefint at dine barn trives i utebarnehage, men hadde du sett hvordan forholdene er der vi er, så hadde du nok reagert du også. Er flere jeg har snakket med som vet hvordan det drives der, og at den faktisk burde vært stengt for lenge siden. Har ikke noe med om det passer for oss eller ikke. Jeg er opptatt av at mitt barn skal ha det bra, det være seg ute eller inne, og når de ikke en gang kan gå inn når ungen er blitt våt og kald, nei da funker det ikke for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...