Gjest I og lillegutt Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Har vært plaget med urinveisinfeksjoner i masse masse år, men ikke store smerter og har ikke hatt mer enn fire ganger i halvåret kanskje. Så ble jeg gravid og da begynte smertehel****. Jeg gikk på antibiotika fra uke 8 til uke 39. Når jeg var syv mnd på vei ble jeg lagt på operasjonsbordet med utvidet nyrebekken, de måtte sette inn en stent i urinrøret på høyre side for å hjelpe nyra. De tok den ut igjen etter fødsel. Samtidig sjekket de meg for stener og galleblæren, alt var ok. Dette er over et år siden. Her sitter jeg da, akkurat avsluttet den tredje antibiotikakuren på fire uker.Grunnen til kurene er urinveisinfeksjoner, trudde de. Urinen er sendt flere ganger til dyrking og da har jeg fått ny medisin. Har helt forferdelig vondt bak i ryggen på venstre side, er under de øverste ribbeina og på en måte under skulderbladet.. Nå i kveld har det begynte å "stråle" frem mot brystet og ut i høyre arm. Gjør kjempevondt å trekke pusten dypt,strekke ut armen og klarer ikke bruke BH. Kjennes ut som det er noe der som irriterer, en metallbit som skjører i kjøttet kanskje.. Vanskelig å forklare. Samtidig som det kjennes ut som at alle muskler knyter seg voldsomt sammen. Jeg var hos legen igjen tidligere i dag, han sa at jeg enda har hvite staflykokker og proteiner i urinen. Men han skjønte ikke hvorfor jeg ikke blir frisk, bare verre.. Han sa jeg skulle vente til mandag, har jeg ikke blitt bedre da blir det tatt GU og bestillt time til ultralyd av nyrene igjen. Han sa ikke hva han ville sjekke, jeg tordte ikke spørre. Vanligvis er han en spøkefull med godt humør, men i løpet av timen idag ble han meget alvorlig. Er redd for cyste, kreft eller noe slikt.. Mulig jeg er blitt paranoid av alle smertene.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, måtte bare få sagt det. Vil ikke bekymre venner og familie unødig.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hvis du er virkelig bekymret og redd ville jeg ringt ambulansen, har erfart at man blir da innlagt og sjekket for alt mulig. Masse god bedring og krysser fingrene for at deg. Klem:=)
Mille** Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hvis jeg forstod deg rett så har du blitt værre etter at du kom hjem fra legen i dag? I såfall ville jeg ringt legevakta nå. Ønsker deg lykke til, håper det ikke er noe alvorlig. *krysser fingrene* God bedringsklem
Gjest I og lillegutt Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Ja det ble verre etter at jeg kom hjem. Kan være siden jeg sluttet på antibiotikaen igår kveld. Kjenner jeg er litt skeptisk for å dra til leger siden jeg har vært hos fastlegen så og si hver uke siden jeg ble gravid.. Nå har jeg byttet fastlege, føler ikke jeg kommer noen vei med han jeg har. Jeg venter en time om det ikke er blitt bedre da så må jeg vell ringe legevakta.. Har jo ikke feber eller noe, det som er så rart.. Men jeg kaster opp og kaldsvetter. Tusen takk for klem og lykkeønskninger
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Kreft er det nok ikke.Kreft er det nok ikke. Kreft gir svært sjelden vondter der den sitter. Det kan heller være at du har streptokokker i skjeden, som forflytter seg videre til urinrøret. Det skjedde nemlig meg, og jeg slet svært med å bli tatt på alvor. Jeg fikk påvist streptokok B i skjeden, men ikke utslag på urin. Da fikk jeg ikke antibiotika heller. Tok 6mnd før jeg ble tatt på alvor. Da hadde jeg hatt det så lenge at jeg måtte på en skikkelig hestekur i flere uker. Har aldri spydd av antibiotika bortsett fra den gangen. Det er nok noe helt enkelt som er lett å fikse når det bare blir oppdaget hvor feilen ligger!
Sjokoladefrik Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Nei men kjære vene dette høres ikke bra ut! Ikke vent, bare ring legevakta nå med en gang! Krev å få komme inn til skikkelig sjekk. Bedre å ta en tur for mye... God bedring, og lykke til!
xxxJulianexxx Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Det høres ut som om nye er galt med eller i nyrene dine. Det kan være betente steiner eller grus i nyrene dine som fører til gjentatte urinveisinfeksjoner. Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig og vondt.
Libido- Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Synes du bør ringe legevakta jeg også. Dee får sjekket veldig mye mer der enn hos fastlegen. Tenk om det er noe som bør fikses fort..
Gjest I og lillegutt Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Jeg ringte legevakta igår, de syntes jeg skulle komme inn. Problemet var bare at jeg er alene med gutten og fikk ikke barnevakt. Han hadde lagt seg for natten da så kunne ikke ta han med heller. Pappaen til gutten kommer snart og da drar jeg rett til lege.. Tusen takk for svar og tips om hva det kan være. Er spent på hva de på legevakta sier idag...
....mammatilto... :))) Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 for meg høres det ut som kroppen din er blitt immun i mot antibiotika. Det skjer om man går på det over lengre tid. Og skjønnte jeg det rett så hadde du gått på antibiotika leeenge ?? Hvorfor ikke oppsøke noe alternarivt, jeg har veldig god erfaring med akupunktur når det gjelder urinveisinfeksjon Lykketil
Sjefsmegga Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Har du fått henvisning til urolog? Jeg vet at gjentatte UVI kan gi arr på nyrene, og nedsatt funksjon pga dette. Har du feber? Kvalme, hevelser i beina/ fingrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå