Gå til innhold

uke 16: er det mange som ikke har kjent liv, "bobler", kiling osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

det er så mange som sier at de kjenner sånne bobler, kiling eller spark nå at jeg nesten friker ut. alle rundt meg spør om jeg kjenner barnet ennå:( gjør jo ikke det. er det mange som ikke kjenner noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent disse 'kilingene' siden uke 14, men dette er min nr. 2. Hvis det er ditt første svangerskap kan det drøye litt før en kjenner noe + at en kanskje ikke vet helt hva en skal kjenne etter heller. Jeg synes det var vanskelig å skille mellom luftbobler og den lilles bevegelser.

 

Ikke frik ut, helt normalt. Om et par/tre uker kjenner du det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og i uke 16, kjenner ingenting, men stresser ikke. Er ganske så normalt å ikke kjenne noe enda har jeg forstått. Desuten hørte jeg hjertet slå på tirsdag:)

 

Så ikke stress, vi får tidsnok kjenne den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 uker på vei imorgen, og innbiller meg at jeg har kjent små boblinger, men er ikke 100 % sikker på at det er babyen. Kan jo være at magen alltid har vært sånn, bare at nå kjenner jeg mer etter. Men idag kjente jeg en skikkelig bobling eller skvulp i magen og det tror jeg muligens var barnet. Men om det ikke er babyen, så bekymrer det meg ikke. Har hørt at mange ikke kjenner liv første gang før de er rundt uke 20, og kanskje senere. Spesielt hvis man har foranliggende morkake.

Jeg hørte også hjertelyden for 3 dager siden, vi hørte til og med babyen som sparket, so no worries :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 17+4. Alle maser på meg, og spør om ikke jeg kjenner noe. Men det gjør jeg ikke. Er førstegangs, så jeg vett egentlig ikke helt hva jeg skal kjenne etter. I går følte jeg at jeg kjennte litt "bobbling" som de fleste sier, men rett etterpå blei jeg usikker på om jeg virkelig kjennte noe, eller om det var en ønsketenking. Jeg har også vært på ultralyd og både sett og hørt at alt står bra til , så jeg stresser ikke. Men gleder meg til di skikkelige sparkene kommer, slik at vi ikke er i tvil når vi kjenner noe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 2. gangs gravid. Med første kjente jeg liv fra uke 16, nå har jeg kjent liv fra uke 15, og jeg kjenner liv hver dag. Første gang jeg kjente liv denne gangen var i påska, da var det som en fiskehale som pjuska meg på innsiden av magen.:)

 

ta det med ro og nyt livet, det kommer bevegelser i massevis etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte her for noen dager siden og da var jeg usikker på om det var liv jeg kjente. Bare siden da har jeg merket stor forskjell. Nå er jeg ikke lenger i tvil om det er liv jeg har kjent hele veien. Nå kjenner jeg det mye oftere, og sparkene/boblingen er mye krafigere. KJempeartig å kjenne på. Hvis jeg trykker håndflatene mot livmoren kjenner jeg det kjempegodt. Til og med samboeren min kjente det. HEERLIG!!! :) Nå tenker jeg at jeg kommer til å savne å ha liv i magen, når den kommer ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvorfor jeg haket av på anonymknappen på kl 11:05 innlegget...det er jo bare meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er ganske heldig den veien. Både i dette og i det 1 svangerskapet mitt så kjente jeg liv tidlig. Rundt uke 12 -13. Begge gangene har jeg vært usikker på om det har vært liv jeg har kjent, men det har bare blitt mer og mer og tydeligere og tydeligere.Og i 1 svangerskap så kjente jeg jo igjen bevegelsene fra begynnelsen til slutt liksom.

Nå i dette svangerskapet er det veldig tydelig, selv om det ikke er så veldig ofte. Kanskje noen ganger om dagen.

 

Har hørt at det er veldig variert fra person til person når man kjenner liv. Det har visst litt med hvordan livmoren ligger, og faktisk om man har noen ekstra kilo på kroppen eller ikke. Hvordan livmoren ligger har nok helt sikkert betydning, men at "vekten" til folk skal ha betydning vet jeg ikke om jeg tror helt på. Høres litt rart ut synes jeg.

Har hørt om flere som ikke har kjent noe før etter uke 20, så tror bare dere kan slappe av som ikke har kjent noe ennå.

 

Hehe.. og vent til slutten... da er det ikke fullt så kjekt å kjenne det lenger..spesiellt når ungen ligger med hode nedover og spenner rett i ribb beina dine.. Au...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...