Gå til innhold

Noen her som har gått på p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på sprøyta 19 mars, da 2 mnd etter fødsel. Fikk beskjed om at det var normalt å spotte litt og ha småblødninger de første 3 ukene. De 3 ukene kom og gikk, uten noe tegn til blødninger, men etter 4. uka ,etter samleie kvelden i forveien, begynte jeg å blø litt. Stoppet opp og kom tilbake 2 dager etter og slik har det holdt på i 2 uker. De siste dagene minimalt med blødninger, likner mer på spotting i grunn. Det rare er at jeg har følt meg ganske gravid, men har tatt 1 test og den var neg. Kan jeg likevel blitt gravid på sprøyta eller er det bare kroppen som spiller meg et puss evt bivirkninger av sprøyta? Noen her som har erfaringer å dele? Skal til legen 11.05 og tenkte å spørre om dette da, muligens ta en ny test for å utelukke/bekrefte en evt graviditet.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oooff! At dere tør. Hadde ikke satt den sprøyta på katten en gang.

Skrevet

Jeg følte meg også litt gravid i begynnelsen. Har gått ca 1 år på p-pille-sprøyta (som legen min kaller den he he)

Første gang blødde jeg bitte litt ca når jeg skulle hatt mensen, og etterhvert har jeg som regel blødd bitte litt (trenger egentlig ikke bind eller tamp, så lite er det) noen dager til en uke før jeg skal sette ny sprøyte.

Jeg tviler veldig sterkt på at du har blitt gravid på sprøyta!

Skrevet

Kjenner flere som går på sprøyta, og de har "mistet" mensen, kanskje litt spotting et par ganger i året.

Dette gjorde til at jeg og ville prøve den, det var ikke noe smart.

Endte opp med konstant mens i 1 år. Litt varierende i styrke, men konstant. Tok ca 2 månder etter jeg slutta med sprøyta før mensen gikk over.

Skrevet

Jeg mistet mensen helt. Hadde ingen spotblødning heller.

Og fikk ikke tilbake mensen før etter 9 mnd fra siste sprøyte var satt.

Brukte Cerazette nå før jeg ble gravid, og da blødde jeg annenhver uke.. blæh!

Men ble gravid på første forsøk da;)

Skrevet

Takk for svar. Synes det er så rart å ha det slik, murringer i magen bla. Nylig oppstått forresten. Føles ut som en ny graviditet. Får bare se det an og håpe at det går seg til etterhvert :o)

HI

Skrevet

Gikk på sprøyta i flere år og hadde ikke en eneste blødning på den tia. Hadde ingen bivirkninger i hele tatt. MEN ble anbefalt å slutte med den da jeg var 31 hvis jeg i det hele tatt hadde tenkt å få barn. Så da sluttet jeg og det tok et år(!) før jeg fikk mensen igjen. Ble litt skeptisk til hele greia jeg da..... Men det er en ganske sikker prevensjonsmetode så jeg tror det er liten sjanse for at du er gravid. Men det er jo en solid dose hormoner i den så det er kanskje ikke så rart at du får litt sånne symptomer.

Skrevet

jeg gikk på P-sprøyte og resultatet var at jeg faktisk mistet mensen fullstendig i 5 år!!!!!!!!!!!!!

jeg kom også i provosert overgangsalder (var 27) og gyn sa til meg at jeg hadde vagina som en 60 åring - null smøring med andre ord...

mistet også ALL sexlyst og ble totalt flat på alle områder...

det tok meg over et år å få igang syklusen igjen, måtte kutte all hormoprev for å få det til.

resultatet er sønnen min som jeg selvsagt elsker, men de årene jeg hadde hetetokter, gikk opp 30 kg, manglet lyst og glede var et helvete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...