Gå til innhold

Sambo gadd ikke dusje lillebror idag, grunnen var at.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ikke hadde lyst! =(

Jeg kunne jo gjøre det fordi jeg pleier å gjøre det. Det var jo så greit at jeg gjorde det siden jeg hadde gangen på det.

Fy fader for et dårlig mannfolk. Jeg var med å satt opp gjerder i et par timer idag i pisseregn! Men det er for masse forlangt at han kan dusje lillebror en eneste gang. Tror han har gjort det 1 eller 2 ganger før. Den ene gangen var når jeg var i Sverige på jentetur en hel helg.

Jeg blir rett og slett skuffa!!!!

Har sagt at jeg ikke gidder å lage middag idag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffa. Mannfolk er noe dritt av og til. Her i huset er pappaen flink til å ta seg av storesøster, men lillebror, nei han er min han. Irriterende. Så blir han sur på meg fordi lillebror er mammadalt og ikke vil at pappa skal gjøre noe med han. Men det er jo ikke rart at det er blitt sånn når pappaen aldri har giddet å engasjere seg i han. Vi er nok ikke de eneste som har de sånn, tror det er vanlig at en får hver sitt barn når en får to, men en trenger jo avlastning likevel! Støtter deg fullt ut i middagsstreiken, he he!

Skrevet

Skjønner ikke at de har noe valg jeg. Er jo deres barn også. Er jo ikke snakk om å hjelpe moren, eller gidde. Det er bare noe som må gjøres, punktum og ferdig med det.

Neste gang så kan du gi han to alternativer. 1.Enten så lager du middag eller så 2 dusjer du lillebror.

Eller så må du si. Gå og dusj lillebror så lager jeg middag imens. Ikke spør han slik at han får anledning til og si nei..:)

Skrevet

Anonym: det var akkurat som vi hadde det når lillebror var litt mindre. Nå leker sambo så masse med han at han er ikke mammadalt lenger. Svigermor kom med den kommentaren en gang om at det var verre før da lillebror var så mamma-dalt. Skulle bare være hos mamma. Jeg lurte litt på om jeg skulle spørre henne om hun kunne tenke seg hvorfor, men jeg er ikke tøff nok =/

Jeg burde nok gi han alternativer ja! 2 valg.

Pleier å gjøre det hvis det hender en gang at vi gjør husarbeid sammen. Han kan velge støvsuging eller vaske badet. For å si det sånn så har han ikke vasket badet etter at jeg flyttet inn hos han he he =)

Skrevet

Off nei slik er ikke jeg heller tøff. Sånn kan min s.mor også si. Og jeg "tier og lier", som min far bruker og si. Men merker jeg blir tøffere med årene, så satser på at jeg etterhvert klarer å si en del igjen.

Skrevet

Ja det er langt til veis ende, men jeg kjemper med meg selv!

Det verste er et par episoder hvor svigerfar ikke har behandlet storesøster fint. Han liksom skjøv henne vekk og var stygg i munnen.

Da lovte jeg meg at jeg skulle i alle fall stille opp for barna! om jeg ikke turte stille opp for meg selv.

Men det skjedde en gang til uten at jeg tok han. Jeg har dårlig samvittighet og er lei meg. Angrer på at jeg ikke gjorde noe, og har lovt meg selv igjen at jeg skal ta han neste gang!!

Skrevet

Ja her har det også gått utover barna av og til. Eller flere ganger. kanske ikke så direkte som du skrev over, men veldig tydelig likevel. Og der har jeg blitt flinkere. Mi s.mor bor en liten time nord for oss,og i en periode var hun vel her tre fire ganger i året. Og vi var heller ikke der. Så kan du selv tenke deg. Og det ble bare krangling når vi treffdes. Barna kjente henne ikke igjen. Og hun bare kjeftet på dem og kritiserte meg. Hun synes jo ikke at jeg er noen god husmor, og syntes masse er min feil. Er min feil sønnen hennes er tynn, min feil han ikke går til legen, min feil han ikke spiser, min feil at han er trøtt, min feil at han jobber for masse. osv osv. I tillegg så klarer ikke jeg jo da ikke og gjøre noen ting i huset. Dreper planter, hun tar fingeren i vinduskarmen min og viser at hun finner støv, stikker fingeren i jorda og bemerker at jeg må vanne blomstene. Peker på ting som mangler rundt i huset og sier at hun ikke skjønner at jeg kan gjøre noe osv osv osv. MEn det er mye bedre nå, og jeg tar mye mer igjen nå enn før.Men enda ikke nok..

Skrevet

Huff det hørtes ikke godt ut!

Mine svigers er helt topp generelt sett og sånn til vanlig. Men klart det kan bli for masse. Er sikker på at de barna som ikke er "oppi" foreldrene sine hele dagene i oppveksten ikke krangler sånn som tenåringer heller!

Det kan bli for masse av alle. Men litt ekstra er det når jeg må trø litt varsomt. Så lenge jeg har valgt sambo følger de med, og jeg må jo omgås de også. Og det er litt kjipt og ta opp ting når det er litt uventet hvordan de reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...