Gå til innhold

Dere som har brukt Prosobee til barna deres, kan dere se hit litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk påvist melkeallergi hos lille på 5 mndr på onsdag, og fikk beskjed om å begynne med prosobee. Begynte i dag og nå har lille utslett i hele hodet, ansiktet og litt på kroppen. Noen andre som har reagert på den? og hva ble da gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje h*n har soyaallergi også? Gutten min reagerte ikke på den, han ble kvitt alle symptomene han hadde som diare, eksem, oppkast og utilpasshet.

Skrevet

Hmm du sier noe der... Har mer utslett nå enn når vi brukte nan. Får vel bare se om det fortsetter da, og heller ringe sykehuset igjen... Virker som han har vondt i magen også... Tusen takk for svar. :)

Skrevet

Mange som reagerer på soya.. så jeg ville ringt på sykehuset fort, ingen grunn til å vente. Vi lot det vente med lille jenta vår, tilslutt var tarmene så oppblåst at hun ikke tålte mat overhodet, det anbefales ikke.. måtte få intravenøst i laaang tid... MEN så var det også leger som ikke ville høre så ikke bare vår feil. Nei ring du det er ikke å være hysterisk, er jo bare en liten baby :) PS skal litt til før det skjer det som skjedde med oss da..

Skrevet

Prøv den blå boksen i stede. Heter noe med "Nutra.."

Samme merke som prosorbee med uten soya og.

Vet mange som drikker den ved melkeallergi.

Skrevet

Nutramigen heter den. Vi fikk utskrevet prosobee av barnelegen fordi han mente vi aldri ville få han til å drikke nutramigen når han hadde drukket nan i 3 mnd. Nutramigen er besk på smak. Men det kan jo være at de kan tilvennes, har hørt noe om det.

Skrevet

ja de småpjokkene jeg vet drikker den elsker den som om det var cola :-)

Er visst pyton på smak. Men det vet tydeligvis ikke de ;-)

Skrevet

Du kan be om å få en mme som heter Neocate istedet, den har vi brukt og er veldig fornøyd med den. Den er veldig dyr (1400 kroner boksen), så man er nesten avhengig av å få den på blå resept. Vi klarte å tilvenne lillegutt til Nutramigen ved å vanne den ut og tilsette sukker. Så gikk vi sakte ned på sukkeret og økte pulverdosen. Dessverre reagerte han kraftig på den også.

Skrevet

Takk for svar. Ringe legevakta jeg, liker ikke dette. Gir han ikke mer av den der hvertfall. Fikk litt ekstra respekt for allergi forrige uke når jeg fikk anafylaktisk sjokk selv...

Skrevet

Det forstår jeg godt.. Lykke til da og håper det ordner seg for deg :) ps husk at ikke alle på legevakten er like oppvakt på dette så stå på ditt og følg morsinstinktet, det har jeg bittert måttet erfare..

Skrevet

Vær sikker. Jeg gir meg ikke:))

Skrevet

Da har jeg snakket med legevakta, og vi skal gå tilbake til nan til vi får snakket med sykehuset på mandag. mindre reaksjon på nan enn på prosobee, så derfor skulle vi gjøre det og så skal det tas mer prøver av han:...

Skrevet

vi har brukt Prosobee,men etter et halvår ble jr allergisk mot soya dessverre.. reagerte med å få løs mage da, ikke utslett.

Lillebror fikk derfor Nutramigen av lege, ( har også melkeallergi) , men nekter å drikke den. ikke rart. den smaker jo direkte FÆLT! Får høre om vi kan få prøve noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...