HoochIsCrazy Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Er det jeg som må ha reiseforsikring for å få noe igjen, eller må de erstatte det som lå i bagasjen? Har mistet en bag med pc, bilnøkler, jobbnkler osv... Verste var at de greide å rote den bort på en flyrute uten mellomlanding t.o.m...
* 5 om dagen * Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 du kan jo lese på info sidene til flyselskapet,om det står noe der. men jeg tror nok at det går på reiseforsikringa di, og du må ha sagt i fra umiddelbart. men jeg er langt i fra sikker asså.
Mamma og lillegutt Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Flyselskapet er i utgangspunktet ansvarlig, men de har nok ofte begrensninger på hva de erstatter og hvor mye de erstatter. Det enkleste er å ta det via din reiseforsikring, ev. din arbeidsgivers reiseforsikring. Men... tap av pc, nøkler og andre verdigjenstander dekkes mest sannsynlig ikke hvis dette er sendt som innsjekket bagasje. Da du i henhold til sikkerthetsforskriftene (noen krav om aktsomhet som oppstilles i forsikringsbeviset) ikke skal sende dette som innsjekket bagasje. Nettopp fordi dette ofte blir borte fra innsjekket bagasje. Så neste gang er det nok lurt å ta med seg alle verdigjenstander som håndbagasje.
* 5 om dagen * Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Jeg leste nettopp i norsk ukeblad som kommer ut neste uke. sto litt om det der,men de henviste til en internett side. www.reiselivsforum.no
* 5 om dagen * Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 klikket meg inn på den siden der jeg,men fikk ikke så mye ut av den,så skriver opp de punktene som de skrev i bladet jeg. Rundt 20 av 1000 innsjekkede kofferter hos de store europeiske flyselskapene er forsinket -eller dukker aldri opp. slik får du erstatning: * ta vare på kvitteringen du får når du sjekker inn. *Meld straks fra hvis kofferten ikke er på bagasjebåndet. *Send inn krav om erstatning etter 3 uker - da anses bagasjen som tapt,om du ikke har reiseforsikring,kan det sendes til flyselskapet. *du kan evnt klage til reklamasjonsnemnda fr rutefly. Les mere på www.reiselivsforum.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå