Testing123 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Jeg skal ha kylling til middag og har kjøpt grønn asparges for å ha til (sammen med annen grønnsaker og ris) men trenger råd for hvordan den tilberedes.....har aldri gjort det før!!
kropp Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 surr dem bare litt i smør og krydder i stekepanna. Da blir de knasende og veldig gode på smak
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Absolutt best å steke de litt i panna ja. Men ikke stek de for lenge for da blir de litt dvaske, de skal være al dente.....Masse smør og salt på - nam!
erteposen + 4 Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Viestad sine tips. http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/02/10/491588.html Skal du koke aspargesen bruker jeg godt saltet vann og bittelitt eddik. Lar de stå med toppene opp og lar de koke i 1-3 min etter tykkelse. Noen må skrelles nederst nede. Skal de ikke spises med en gang så hiver jeg dem over i isbad slik de blir spenstige og sprø og grønne.
nea80 Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 ..Kanskje ikke så godt som tilbehør til retten du skal lage, men fersk asparges med en skive bacon eller serranoskinke surret rundt, grillet eller stekt i panne er fantastisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå