blond Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har hovedansvaret for å sette opp menyer og lage middager, men lar mannen min overta når inspirasjonen er på bunn. Barna får bestemme av og til. Eldstemann er flink til å velge når han får vite om vi har god tid eller ikke kan bruke lang tid på å lage mat, er ikke alltid han foreslår pannekaker, men heller ikke sjelden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 For å si det sånn, sambo sine forslag inneholder som regel ordet komle.. Det hender han er med å hjelper, men det er ganske sjelden. Når barna og jeg er hjemme alene hele ukene, er jeg litt slakk med å komme på noe. Det er litt dårlig av meg! Storesøster får noen ganger velge. Favorittene hennes er tomatsuppe, pizza og lasagne. Så det er jo i alle fall 2 skikkelig gode ting =)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Vi setter oss ned sammen, meg og gubben. Også skriver vi ned ukes menyer. Noen ganger har jeg skrevet ned en del på forhånd også suplementere bare han. Så får sønnen være med og komme med forslag.
Lene~mor til tre Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Litt forskjellig om gubben er på jobb blir det jo som regel jeg som velger og begynner med maten, å når jeg er på jobb og han hjemme så blir det han som gjør det og vi lar ungene få være med å bestemme innimellom også så vi velger vel litt alle sammen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Vi pleier å bli enige om middager noen dager framover, er ikke alltid det blir fulgt, i går f.eks skulle vi ha lasagne, men så ble det så fint vær at vi heller grillet. Tror aldri det har hendt at jeg ikke har visst hva jeg skal ha til middag i det jeg er ferdig på jobb, eller i allefall hatt en viss peiling.
yasmina Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Vi lager 2 ukers menyer, spoer mannen om det er noe spesielt han har lyst paa , ungene faar bestemme en rett hver og resten bestemmer jeg saa sant ikke de andre ytrer spesielle oensker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå