Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hvilken allergimedisin bruker dere undersvangerskapet. Legen min sier jeg kun får bruke nesespray og øyedråper de første 12 ukene pga fare for nerveskade på fosteret om jeg tar antihistaminer i tablett-form, men mener da å ha lest her inne tidliger e om folk som har fått tabletter? Vil jo ikke skade fosteret, men har brukt både tabletter, nesespray og øyedråper før, og likevel har de verste periodene vært rimelig tøffe, så lurer på hvordan denne gress-sesongen skal bli!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg fikk bare bruke nesespray og øyedråper mens jeg var gravid og nå som jeg ammer får jeg bruke tabeletter i tilegg. Selv med alle tre syns jeg det er veldig ille nå. Neste år skal jeg prøve sprøyter. Men da kan man ikke være gravid eller amme.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 bruker livostin nesespray og øyedråper. skal ikke bruke zyrtec iallefall.. Jeg er på overtid,så har ikke noe med de 12 ukene..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Jeg bruker Polaramin som skal være et sikkert merke for gravide. Blir veldig trøtt av det da, men det er bedre enn ingenting
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Er 32 uker.Bruker Polaramin tabletter, et gammelt merke som skal være trygt for gravide. Ikke blitt trøtt av de. Men siden det oftere gir bivirkninger enn de nye fikk jeg resept på Zyrtec også i tilfelle jeg skulle bli veldig trøtt. Legen mente at de var trygge nok, men at medisinfirmaet sikrer seg selv ved å ikke godkjenne de ved graviditet. Bruker også øyedråper Opatanal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå