mamma2010♂ Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hei! Lurer på hva som er farlig iforhold til katt? er det bare avføringen, eller selve katten også? Litt trist om jeg ikke kan kose med katten lenger..
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har en nydelig bengal som er innekatt. Får mannen til å skifte sanden, for det kan ikke jeg gjøre... Ellers er det viktig å vaske hendene etter å ha kosa mye med den.
Tweak Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Kos med katten som normalt, men ikke rør katteavføring uten hansker. Det samme gjelder blomsterbed der katter kan ha gjort fra seg. Ingen grunn til å kvitte seg med katten eller slutte å kose med den altså! :-)
Gumman :-) Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Vil legge til at det er unge katter som er mest "smittefarlige", da eldre katter som oftest har blitt immune og ikke skiller ut "smitte" lenger. Dette forutsetter da at de har vært ute og blitt utsatt for smitte.
mamma2010♂ Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2009 Ok, tusen takk for svar! Godt å høre at jeg fortsatt kan kose med den:)
Kitsune Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Min katt får kos og nuss som bare det! Hun slipper ikke unna. Kattekassa tar kjæreste, men mest fordi det er kjedelig og jeg har god unnskyldning for å slippe;P Man kan jo bare vaske seg på hendene etterpå. Du ligger jo ikke akkurat med ansiktet oppi kassa, og jeg nekter å tro at disse farlige bakteriene er superbakterier som kan hoppe opptil en meter inn i kroppen min. Men man må jo ikke hvis man kan slippe.
Tyra01 Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Du bør unngå å tømme kassen, men kose med katten kan du, jeg koser masse med vår katt Det er faktisk mulig at du er immun mot toksoplasmose også, om du allerede har vært smittet. (De fleste vet ikke om at de har hatt det) Men dette kan de lett sjekke med en blodprøve hos legen. Det er faktisk større fare for å få det fra kjøtt eller jord, enn fra katt. Synes det var nyttig å lese om det her: http://www.dooa.no/faktasider/k_toksoplasmose.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå