Gå til innhold

LItt voldsom påkledning kanskje??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Henta guttungen i bhg, og dro hjem. Skulle kle av han, og da hadde han på seg ikke mindre enn:

body og strømpebukse

tskjorte og joggebukse

ulldress

regntøy

cherrox

lue

emme.... sååå kaldt er det ikke selv i lille Vestfold idag altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke for lite, så er det for mye. Voldsomt som enkelte skal finne feil med barnehagen i alt de gjør.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Åja, jeg visste ikke at det var helt normalt å kle ungene i ull over bomull :o) Alltid blitt fortalt det motsatte, men siden vi har fått brev fra barnehagen om at vi ikke skal si noe om hvordan barna skal kles, siden de hadde mer enn nok kompetanse på det området, så skal jeg begynne med ull over bomull jeg også :o)

Skrevet

ER barnet ditt gammelt da??

Da jeg jobbet i bhg fikk de eldste kle seg selv,og vi rettet bare om d var for galt for å si d sånn. Egentlig er det ganske vanskelig det med påkledning. Og ofte har mange foreldre egne meninger og kanskje er litt nøye. Greit nokk det,men med så mange barn så blir det aldri slik som hjemme;) Jeg jobbet i base bhg med 40 barn pr avdeling! Og er man 2 stykker til å kle på/hjelpe alle disse så blir det travelt!

Det er litt rarat at dere ikke får lov til å si noe på det,men samtidig skjønner jeg det og. Håper de følger såpass med at de merker om noen blir for varm eller kald;)

Og ull over bomull er det mange som bruker, jeg feks må det da jeg reagerer pga allergi og eksem med ull innerst. Så her blir det utpå;)

Skrevet

stakkars liten,tipper han var glad da han kom hjem og fikk av seg litt tøy :-))

var litt voldsomt ja...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

han er 20 mnd, så han klarer ikke si noe selv :o) også er det 15 grader og sol da, så ikke noe voldsomt kaldt ;)

Skrevet

Nei da var det vill vell mye..

Hm, merkelige greier!

Der jeg jobbet avtalte vi hva som var dagens antrekk før utetiden:)

Veldig greit egentlig. Rart de hadde på ham så mye klær. Tviler at de var så godt kledd selv. Og de skulle jo sjekket om han var varm!

Skrevet

Jeg fikk hjem tulla i det samme selv en dag da jegselv gikk i tynn genser og tynn jakke:-) Tror hun var noe varm ja, men heldigvis er hun større slik at hun kan si ifra om det blir varmt.

Skrevet

Og jeg som stussa på at min hadde brukt ulljakke under jakka i dag. Jeg synes det holdt med en college jakke sm han har hatt i ukesvis. Tror ikke ulla har vært brukt siden før påske. Han hadde bare langermet tynn genser, strømpebukse, bukse, ulljakke og jakke. Skal kanskje ikke klage jeg da :-) Bor i Vestfold vi og..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe :o) Godt det ikke bare er jeg som har overkledd unge ;)

Det blåste endel da, men uansett.... Ironien i dette er jo det jævla skrivet vi fikk om at vi IKKE fikk lov å gi masse beskjeder om hva de skulle ha på, for det klarte de i bhg å avgjøre helt fint selv! Vel.... :o) Jeg spurte hvorfor han hadde på cherrox da, om ikke det holdt med gummistøvler. Svaret jeg fikk var "det er sikkert fordi det var de som sto nærmest"....sløøøøøve

Skrevet

Et triks er jo da å ta hjem det varmeste som du tenker han ikke får bruk for nå, som cherrox f.eks. Da har de ikke muligheten til å ta dem på han... Jeg har lagt merke til at i vår bhg. er det nesten ingen som har gummistøvler nå, sikkert en del som må bruke cherrox hvis det er vått..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er sant. Har tatt vekk det meste, sånn som dress og slikt, men den ulldressen hadde jeg helt glemt siden den lå i hylla på badet, av alle steder :o)

Og cherroxen burde jeg jo fjerna, men han har joggesko og 2 par gummistøvler der, så tenkte det var et enkelt valg :)

Skrevet

hmm var litt vel mye klær ja...mn burde kanskje nevne det forr de..

Skrevet

hihi, jeg blir så nysgjerrig på hvilken barnehage gutten din går i nå altså! Da jeg jobba i barnehage (i vestfold..) var det et konstant problem det her med påkledninga. De eldste av de ansatte dynga på med masse klær (det trakk jo så fælt), og noen av vikarene var kanskje litt vel vågale på våren. Samtidig sendte foreldrene med komplett ulltøy frem til sommerferien omtrent, og så sant det ikke var over 25 grader ute skulle ungene så visst ha det på seg! Andre foreldre igjen glemte lua og cherrox hjemme når det var 10 minus ute.

Kanskje lurt det forslaget lenger oppe her om å ta med klær han ikke trenger lenger hjem. Holder jo lenge med vanlige klær (fora bukse kan jo være greit da) under parkdress eller regntøy. Tynn hals hvis det blåser, og evt et tynt ullundertøysett hvis det blir kaldt igjen plutselig. Også en tynn lue på toppen :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

joa, jeg har jo nevnt det...opptil flere ganger. Mange av de andre foreldrene som har sagt fra også, det var etter det (og et foreldremøte hvor vi tok det opp) at dette brevet med "Ikke si hva vi skal kle på barna" kom (omtrent, hehe)

Du får skrive hvor du jobba på pm (du over her) så kanskje det er hos oss ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...