Gå til innhold

Vurdere å gå fra mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3,5 mnd på vei, og har to små på 5 og 2,5 år. Hvordan skal dette gå mon tro? I dag flytter jeg til min mor for å få en tenkepause, barna blir hos far. Har jeg rett til å bli sykemeldt pga. dette?? Tror ikke jeg klarer helt å konsentrere meg på jobb, er butikksjef. Planen var jo å grave meg selv i arbeid, men er så sårbar nå at jeg gråter for ingenting.

*SNUFS*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre det som du tror er best for deg og familien din.

Men husk at far må få 50% samværsrett. Høres jo ut som en fin pappa barna dine bor hos nå.

Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

Hvorfor MÅ far få 50% samvær??

Skrevet

Fordi en far er en far like mye som en mor er en mor.

Skrevet

Du kan sykemelde deg, det er lov det. Men mange opplever at de glemmer sorgen når de kommer seg ut blant folk og på jobb. Tror egentlig ikke at man blir bedre av å ligge hjemme. Men hvis du trenger litt tenkepause, så ta deg en sykemelding! ;)

Skrevet

Uff...har ikke kommet så langt som til å tenke på samværsrett engang.

HI

Skrevet

Fordi far har samme rettigheter som mor. Og det høres ut som om han tar ansvar nå når du trenger litt tid til å tenke deg om. De bor nå hos far. Har hørt mange historier om at de kan være hos far når det passer mor. Men når hun kommer seg på beina får far nesten ingenting.

Så siden han virker som en god far synes jeg han bør få det.

Skrevet

snakk med legen din og forklar situasjonen din! Du får nok en sykemelding skal du se, om du synes det er best!

Ta deg først en tenkepause, så ser du hvor dette bærer etterhvert.. Nå kjenner vi ikke forhistorien, så vi kan jo ikke gi så mye råd. Ikke gi opp ed engang, men føler du at det er det rette, så gjør du det!!

Lykke til.

Skrevet

50/50 er en løsning for rettferdighet for foreldre, det er ikke noe en velger for barnas skyld. Barn har best av å ha en base og et besøkshjem når foreldre ikke bor sammen. 50/50 kan fungere om foreldrene bør veldig nært, eller om de flytter ut og inn mens barna bor i huset fast.

50/50 er ren egosime fra foreldres side, min mann får omsorgen for vårt barn før jeg går med på 50/50.

Skrevet

Jeg har barnet 80%, pappan 20%. Det er ikke fordi jeg er vanskelig, men fordi pappan syns det er greit.

Dessuten tror jeg at det er best for barnet å vokse opp en plass.

Skrevet

Du får helt sikkert sykemeldng hvis du forklarer situasjonen til legen din. Da min eks gjorde det slutt med meg møtte jeg bæljende opp uten timebestilling hos legen og fikk en uke uten problemer.

Særlig siden du er gravid, virker det som du trenger en pause. Det er ihvertfall ikke lurt å grave seg ned i arbeid, du må ta vare på deg selv og den lille i magen.

Før du tar avgjørelsen om å ende forholdet, bør du tenke nøye igjennom om det kan være hormonene dine som gjør at du føler for å dra. Ville du reagert like sterkt på det som er forhistorien til dette, og du hadde vært uthvilt og ved godt mot? Du bør selvfølgelig ikke bli i et dårlig forhold, men husk at det kan bli fryktelig slitsomt å være alene om svangerskap og baby, særlig når du har barn fra før og en ansvarsfull jobb. Hvis det blir slutt bør dere kanskje ha 50 % omsorg hver for de to eldste, slik at du får hvilt nok.

En lang og god tenkepause har aldri skadet noen, så det er nok lurt. Håper din mor er klok nok til å pleie deg og lytte til deg.

Mange varme tanker, og lykke til!

Skrevet

Ehh, ved 50/50 så kan man vel dele opp året..Et halvår hos mor, hvor pappa besøkes annenhver helg, eller etter annen avtale, og neste halvår bofast hos far..Så blir det lengre peridoer hos hver av foreldre..Tar det som gitt at foreldre som vil barna det beste faktisk bor såpass i nærheten av hverandre at det er gjennomførbart mtp skole og barnehage og henting/levering der....Eller annethvert ÅR for den saks skyld, en at man på papiret deler 50/50 hvert år, eller forsørgeransvar for et barn hver hvis man har to......

Mange måter og gjøre ting på ...En uke her og en uke der er bare "lettvintløsningen", man må være kreativ og samarbeide,-så går det seg til.

Skrevet

Tusen takk for alle gode ord. Får se om jeg tar meg til legen, men det skal uansett bli godt med en liten tenkepause.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...