Gå til innhold

Nokon med brystpumpeerfaring? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe elektronisk brystpumpe (før fødsel), men veit ikkje kor lurt det er...Veit at om eg har melk nok så må det bli mykje pumping fordi eg og mannen skal dele permisjonen 50 % frå starten av. Er det nokon med erfaring med desse to pumpene?:

- Philips Avent ISIS iQ UNO Håndholdt Elektrisk Brystpumpe

- Medela Brystpumpe , enkel og dobbel pumping

Håper nokon kan dele sine erfaringer :) Forvirra førstegangsfødande som prøver å få litt oversikt hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns avent sin elektriske var super og bruke :)

Skrevet

Eg har den Avent Isis Iq som er kombinert elektrisk og håndpumpe. Veldig fornøyd. Tenkte veldig på at jeg skulle kjøpe før fødsel sist (15 måneder siden) men gjorde det ikke. Men når melken satt inn for fullt dagen vi dro hjem fra barselhotellet måtte vi stikke innom Barnas Hus på veien hjem. Og glad er jeg for det, fulgte med to flasker.

Veldig enkel å bruke, bråker litt men er jo ikke akkurat sann at den brukes så mange andre steder enn hjemme.

Betalte rundt 12 hundre kroner ifjor, aner ikke hva den koster nå....

Minna meg på at jeg må finne den frem og ha den klar til eventuell bruk nå når jenta er venta om ikke lenge....

Skrevet

Henger meg på her jeg...Hva er forskjellen på enkel og dobbel pumping? Ellers så har jeg hørt at Medela sin er bedre enn Avent. Noen som har prøvd begge?

Skrevet

Jeg har også hørt at folk liker Medela sin pumpe bedre enn Avent. Selv har jeg tenkt å kjøpe en Medela, men det blir nok den manuelle. Satser på at jeg ikke skal pumpe så veldig mye- bare nok til at pappaen kan gi litt mat også :)

Skrevet

Vet ikke hvorfor folk liker Medela sin bedre. Men tror de som velger den velder dobbel så de pumper begge brystene samtidig for og spare tid. Hehe. Jeg har selv kjøpt avent elektrisk pumpe som også kan brukes som manuell. Kjekt om man ikke har tilgang til strøm. Men om man skal velge mellom manuell eller elektrisk når man skal kjøpe så vil jeg vel anbefale elektrisk. Har hørt om folk som får senebetennelse av manuell pumping :S Man trenger lissom ikke pådra seg mer enn nødvendig :P

Skrevet

Jeg hadde best erfaring med avent sin forige gang. Men tror det er ganske induviduelt.

Med medela sin var det vondt, og melken kom ikke så bra. Med avent sin var det behagelig og så tømte neste brystene seg selv.

Kanskje fasongen på brystene har noe å si for hvilken som er best for deg

Skrevet

Noen elektriske kan også kobles til sigarettenneren i bilen eller bruke batteri... f. eks. den en kan få kjøpt på ammehjelpen.no :D

Skrevet

dde manuelle først og fikk aldri helt dreisen på det. Så fikk jeg antydning til brystbetennelse og kjøpte Medela elektrisk og den gjorde susen! Den kan gå på strøm og på batteri så den manuelle brukte jeg ikke mer :)

Skrevet

Tusen takk for svar damer! Det spørst om det blir Medela si brystpumpe som kan pumpe dobbelt...synes jo det virker som ein fordel. (Sjølv om den blir ein god del dyrare enn ei "standard" elektrisk pumpe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...