Duggfrøken Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hei, Jeg fikk et mykt og deilig hvitt lammeskinn som er kjøpt på Skeidar av min mor. Men... Det lukter pyton! Noe helt forferdelig, har hengt det ut på lufting i en uke nå men det hjelper ikke. Det har også blitt litt vått av litt regn luft. Er det noe man kan gjøre med de? Vakse de, spesiellt vaskemiddel? Jeg kan i allefall ikke bruke det til bebisen sånn som det er nå.
Sivalur Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Du kan vaske det på ullprogram med milo. Tror ikke det bør henge ute i regn, det blir neppe bedre lukt av det.. Men jeg har hvertfall vasket et lammeskinn på ullprogram, det var fra babyshop da. Ble helt fint etterpå det.
*toppris* Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 ville ikke brukt milo, noen av skinnene tåler ikke det. Man kan få kjøpt eget ullvaskemiddel hos forhandlerne som selger lammeskinn, de er også til maskinen.
Duggfrøken Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2009 Hm.. jeg må vaske det i allefall. Er redd for at lukten setter seg i maskinen da men. Huff! Får ta meg en tur å se etter spesial middel da. Er ikke Milo veldig mildt, er det pelsen eller skinnet bak som reagerer negativt på Milo?
*toppris* Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 mener det var skinnet, det påvirker jo da også pelsen dersom skinnet blir dårlig/ødelagt:( steder som selger lamme/saueskinn bruker å ha det middelet, koster ikke mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå