Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt HCG verdi prøve ved en positiv test?

Jeg tok i går på rugedag 13, den var da 100.

Ikke at det sier meg så mye.

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt en ny i dag.

Dag 17: 246

Er ikke det litt lite?

Skrevet

Nå vet jeg ikke så mye om rugedager, vil rugedag 13 være det samme som 13 dpo? eller litt mer?

en cb-test skal slå ut på hcg 25, og det er rundt 10-14 dpo. Og så skal det fordoble seg til annenhver dag. Jeg synes ikke verdiene dine var for lave!

Skrevet

Jeg tok en HcG prøve på 13 DPO. Blir RD 13 det samme som 15 DPO? Jeg hadde i hvertfall en verdi på 267 på dag 13 DPO. Men det tror jeg er ganske høyt, 100 hørtes veldig bra ut! Og hvis det har doblet seg over 2 dager er det er aller aller viktigste! Jeg venter nå på svar på en test tatt 3 dager etter forrige test.

Skrevet

Hvordan leser jeg den tabellen?

Les jeg av dag 13 og dag 17 som jeg har tatt blodprøvene?

Skrevet

Skjønner ikke helt hva dere snakker om jeg. Er det en hjemmetest dere tar?

Jeg hadde min siste mens 20 mars, noe som vil si at babyn er ca. 4 uker nå. Målte min hcg (blodprøve hos lege) på torsdag, da var den på 21099. Målte igjen i går (også blodprøve) og da hadde den steget til 36436 IE/L.

Vet ikke om dette sier dere noe.

Skrevet

Rådvill, dette er blodprøver målet hos legen. HI lurer på hvor mye HcG er i kroppen rundt IKM, dvs 4 uker på vei. Rådvill, du er ca. 7,5 uker på vei hvis siste mens var 20. mars. Derfor har du høyere verdier. Den må doble seg annenhver dag, ellers er stigningen ikke bra nok.

Skrevet

Nattlys, jeg tror at RD 13 er 14 DPO, så les av på dag 14 og 18 på tabellen.

Skrevet

Oki.

Vet hvor langt på vei jeg er, men babyn ble jo ikke unnfanget den dagen mens startet, derfor sa jeg at den er ca. 4 uker. 4-5 er vel mer rett.

Er Hcg lavere enn 5 er du ikke gravid. Noen sier at hcg dobles hver andre dag, noen sier 30,9 timer...litt forskjellig. Samtidig som jo lenger ut i svangerskapet en kommer, jo mindre vil det stige. Mot slutten vil det faktisk synke.

Jeg målte hcg for å se om det var en stigende graviditet eller om jeg muligens har en MA.

Skrevet

Pga blødninger og at eg var usikker på om eg hadde hatt en sa, tok eg hcg prøver hos legen 15 dpo og 18 dpo. Da var verdiene 385 og 1129. I følge http://www.pernille.info/faq_gravidtest.htm#19 er det litt over gjennomsnittett. Det viktigste er likevel ikke hvilke verdier du har, men at de dobler seg hver 2-3 dag.

(Og jippi! Det er håp for meg!)

Skrevet

Du regner utifra hvor langt på vei babyen er, mens de tabellene som viser hcg som oftest regner utifra hvor langt på vei mamman er (er ikke det mer vanlig?) Og mammaen er jo allerede 2 uker på vei ved EL. Eg regner utifra babyeverden sin terminkalkulator (samme som lege/jordmor), så eg er 4+5 uker. Hadde siste mens 10 mars ca.

Skrevet

Det er selvfølgelig vanlig å regne graviditeten fra første dag siste mens.

Men siden min hcg verdi ikke har doblet seg på 4 dager, er det da en mulighet for at jeg har en MA da?

Og du Yo, du er vel mer enn 4+5 om du hadde siste mens før meg.

Skrevet

Oi, mente selvfølgelig 10 april, hehe....Eg har tatt el tester eg da, og hadde positiv el test den 22 april, så eg er temmelig sikker på når eg ble befrukta.

Eg har lest at den skal doble seg på 2-3 dager, men vet ikke om den skal fortsette å gjøre det....kommer jo til et punkt der det flater ut....vet ikke så mye om det eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...