Gå til innhold

Symfysemål.. De med barn fra før...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og da målte hun det til å være 26. Øverst på symfysemålet.. Jeg er 26+0 i dag.

Dere som har barn fra før.. har symfysemålet hatt noe med hvor stor babyen har vært ved fødsel? Er litt redd for å få en kjempe stor baby (med tanke på hvor den skal ut...).

Takk for svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde lavt symfysemål, og fikk liten baby...men søsteren min har begge ganger hatt veldig høyt symfysemål, men også fått små babyer på 2,8 og 3.3 kg...avhengig av hvor mye fostervann det er også!

Skrevet

Jeg har hatt SF-mål som har lagt øverst i kant med, eller 1-4 ruter over det grønne feltet med guttene, de var 3900g, 4070g og 4440 g, så alle var innenfor normalen på mellom 2,5 og 4,5 kg, men litt store var de jo. Med vesla lå jeg nesten helt inntil den røde streken på 2. kontroll og så nesten helt ute med den grønne kanten på 3.kontroll (i går), var da 26 cm og 27+0. Var også på 3D UL i går, og vesla ble estimert til å være større enn gjennomsnittet og til å skulle veie ca 4100 g ved termin.

Skrevet

Jeg hadde lavt sf-mål forrige gangen, på den nederste linja, men fikk ei jente som var litt over normalen, 3820 g. Det trenger ikke å ha noe å si, men det kan ha det...

Skrevet

Takk for svar :) Godt å høre at folk har litt forskjellige erfaringer.. Var litt redd ett øyeblikk der for at jeg skulle få en "kjempe baby" :P Hehe.

Skrevet

Jeg hadde i mitt første svangerskap behov for post it lapp fordi skjemaet ikke var stort nok!!! (da snakker vi ganske mye over gjennomsnittet altså)

Jeg hadde totalt gått opp 6 kg og magen var heller mindre enn større enn normalt og bebissen som kom ut noen dager før termin var 3200 g så jeg bekymrer meg ikke for høye mål.

Tror det har med at jeg er høy og har lang overkropp å gjøre og at bebissene mine derfor har "god" plass til å boltre seg på.

Denne gangen kommer det to og jeg kommer vel til å sprenge alle tidligere skalaler både med og uten post it lapper hi hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...