1222 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Min lille er nå 9,5 måneder og setter seg enda ikke opp selv. Når kan man forvente at de skal kunne gjøre det? Lille krabber heller ikke. Ellers synes jeg lille henger godt med i utviklingen; spiser brød selv, klapper, vinker, åler seg fremover, prøver å heise seg opp etter armene, forstår betydningen av enkeltord ol.
blomstre Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Har overhode ikke peil på hva som er normalen. Min snuppe er 10 mnd i morgen :-), og har så vitt begynt å prøve på å sette seg opp selv. Hun har super åleteknikk på den glatte parketten, men kan krabbe hvis underlaget ikke er glatt. Hun er treigere enn det storesøster var, men jeg synes hun lærer noe nytt hele tiden jeg og liker at hun ikke har det enda mer travelt (åå nå fikk jeg hjemlengsel, er på jobb...)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Høres ut som ei flink jenta du har ;-) Du bør nåkk høre me hs :-) Men trur at opptil 10-11 mnd e normalt? :-)
LillyLilly Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Poden min er 9,5 mnd også og verken kryper eller sitter. De lærer seg ikke å sitte før de kan krype i følge utviklings stigen! Høres ut som din lille er kjapp og flink med det meste, huske at alle er forskjellige! .)
Marsipan❤grisen Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Jenta mi begynte å sette seg opp av seg selv nå når hun er 11 mnd. Ikke spesielt kjapp hun heller, men det helt normalt. Hun har ikke begynt å krabbe enda, men steller seg opp på alle 4 i krabbestilling, men skal hun framover legger hun seg ned på magen igjen å åler seg framover :-)
3rOK Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Min skatt er 10 mndr. Han åler og står på knær. Kan sitte når jeg setter ham ned men han klarer ikke å komme seg ned på golvet eller sette seg opp selv. Han verken vinker el klapper. Men han er verdens skjønneste og beste baby - alt til sin tid. Har absolutt ingen bekymringer what so ever - alt går seg til når han selv vil!
1222 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 Takk for svar alle sammen, lille sjarmtrollet mitt setter seg vel og krabber vel når hun bare får funnet ut av det:-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Jeg liker egentlig ikke å bruke ordet "normal" om denne utviklingen, det er så utrolig individuelt når barna gjør det ene og det andre. Så lenge du ser en utvikling er det helt sikkert både normalt og til sin tid! :-) Jenta mi satte seg opp selv når hun var 6 mnd, begynte å krype 2 uker etterpå, nå går hun langs bord og alt hun kan holde seg til (er nå 9 mnd). Det er tidlig i forhold til mine venninners barn, men jeg vet at det er like normalt som de som er senere. Nettopp fordi det er normalt at det er store forskjeller dette første året. Det er ikke vits i å tenke så mye på det, såfremt en ikke er alvorlig bekymret for om lillen henger etter. Men DET gjør i hvertfall ikke din. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå