Sørlandsbaby09 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Muligens dette er helt "umoderne", men ble litt skuffet da vi på svangerskapskurset ikke lærte noe om pusteteknikker som kan brukes under fødselen... Er denne berømmelige pustinga og pesinga noe man ikke gjøre lenger? Har aldri vært med på dette før så er helt uvitende om det meste....
Snart 4-barnsmor Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Vet ikke hvor langt du er på vei, men anbefaler et yogakurs for gravide hvis du rekker det. Der fokuseres det masse på å lære teknikker for å puste seg igjennom fødselen. Siste kurskveld fikk mennene være med, og mannen min syntes det var svært nyttig enda dette blir hans 4.fødsel! Anbefales virkelig! (c;
Sørlandsbaby09 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2009 Yoga ja - det har jeg ikke tenkt på. Har 6 uker til termin så skal vel holde hardt, men vil ihvertfall undersøke hva som finnes av slike kurs her i byen! Takk for råd!
Rugekassa til nurket Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Vi skal forhåpentligvis på lamazekurs, hvor det er mye fokus på pust og avspenning. Ikke så mange steder det holdes da... Men i Oslo og Ås har de ihvertfall.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Gikk på svangerskapskurs for 12 år siden... og lærte ikke noe da heller. Annet enn at en måtte forsøke å puste seg gjennom riene uten å knyte seg.. Halloen...Hvordan?
godiva med 3 gull Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Jeg fant teknikken som gjorde alt MYE enklere da jeg fikk min nr 2. 1. stod oppe 2. pustet i dype lange drag Ble litt pustet babyen ut følelse. Utrolig opplevelse
SokkeLaila Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Støtter de som nevner Lamaze og yoga. Pusteteknikken min var etter min egen oppfattelse svært viktig for min opplevelse av fødselen. Og som en annen nevner; ikke knyte seg! Dette var noe som ble vektlagt under yoga-kurset jeg gikk på. Jeg hadde som mål å ikke lukke hendene, men ha de åpne under hele fødselen. Det samme gjaldt kjevene; ikke bite sammen tenna, men være 'løs i kjeven'.. Dette gjelder jo bare åpningsfasen, da! Under pressinga MÅ man jo ta i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå