Gå til innhold

Bading i VARMT vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ringte føden på St.Olavs istad for å høre om ejg kunen fortsette med bekkenløsningsbading etter uke 37... Grunnen til at jeg lurte var pga infeksjonsfaren liksom. Fikk til svar at jeg ikke kunne bade pga vannet i sånne bekkenløsningsbassenger er for varmt. Burde ikke være over 37 grader sa ho...

Greit nok at jeg ikke kan bade mer i basseng, men da kan jeg jo plutselig ikke bade hjemme i badekaret heller da... Tapper jo ikke i et deilig bad med vann under 37 grader - da er det jo plutselig ikke noe deilig bad lenger...

Neon som noengang har hørt om dette... ? Ho mente at hjertefrekvensen på babyen økte i det varme vannet da... Ble så overraska over svaret at jeg glemte å spørre noe mer liksom.

Og jeg liker å ha VARMT, VARMT vann i badekaret mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke bade i varmt vann??? Å jeg som hadde tenkt eller lyst til og prøve og føde i badekar... Men da vil/liker jeg at vannet skal være varmt. Det er jo det jeg syntes er behagelig og smertelindrende... Muskelsvslappende og deilig.

Hvor varmt er det vannet i føde-badekar da?

Skrevet

Aner ikke hvor varmt det er...men sist når jeg fødte så bada jeg under åpninga fra 5-8 cm. Tappa i vannet selv, og det var VARMT... Er jo ikke noe deilig å ligge der å hutre...

Mulig ho var HELT på jordet ho jordmora jeg snakka med...

Skrevet

Ja enn vil jo ha varm vann så enn blir avslappet da. Om vannet er kaldt så spenner man seg jo og spes musklene. Det er jo ikke til noe hjelp. Samme må det jo gjelde bekkenbading. Man trenger jo varmt vann og god bevegelighet da. Og trodde de siste ukene er det spes viktig/bra og trene, så man er ikke er så stiv under fødsel...

Men hva vet jeg. Trodde det var logisk jeg....

Kan hende ho var på jordet ja. Hehe.

Skrevet

Jeg spurde jordmor om jeg kunne bade i vårt boblebad, hun sa jeg bare måtte kose meg, men ville ikke anbefale at jeg badet der, etter at vannet var gått, da kunne jeg bade inne hvis jeg ville/ hadde badekar inne.

Tidligere satt vi temperaturen på boblebadet til 39 elle 40 grader. men nå har vi det på 38. Det må jo være så pass skal det være godt!

jeg sitter i det vertfall annenhver dag. Er nå i uke 37..

Skrevet

Og jeg som skolder meg nesten hver kveld... hehe...

Syntes nå det hørtes veldig rart ut jeg da. Så lenge det er varmt nok til at du orker å ligge der, så må det være greit for babyen også??? Skal du ligge der lenge, så er det greit å ha litt drikke med seg, eventuelt sette seg opp og kjøle seg ned innimellom. Men regner med at kroppen tempererer seg igjennom svette og lignede.

Tror jeg ville ringt og fått en second opinion på dette. Jeg har hatt varme bad i alle mine tre svangerskap, inkludert under fødselen. Og har aldri hørt om skade på babyen osv. Begge barna mine er friske, og den tredje kommer ut om noen uker...

Skrevet

De er nok redde for at vi skal bli overopphetet (det blir enda varmere inni magen enn det er for oss som har iallefall hodet over vannet.)

Jeg har også fått lov å bade i eget boblebad men ikke i felles (pga smittefare), jeg bader også alltid i VARMT vann og har født to ganger i vann hvor jeg selv bestemte hvor varmt jeg ville ha det så for meg virker det som om hun kanskje har vært litt overforsiktig?

Bli bare ikke for lenge i vannet når det er varmt og husk å drikk væske (gjerne kaldt vann). Blir du veldis usikker av mange forskjellige svar så ring å få en "second opinion" :)

Nyt badet iallefall!

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg som digger varmt vann da... Bada HVER DAG de siste 5-6 ukene sist sv.skap og har igrunn bada hvertfall 3 ganger i uka de siste ukene nå og, så fortsetter nok med det fram til fødselen.

Ble bare litt svett når ho sa det, hørtes liksomut som om jeg var HELT tett som ikke tenkte på hvor varmt det ble for babyen inni der

GOD HELG!

Skrevet

Jeg var på spa i uke 12 og en av "tilpasningene" terapeuten gjorde, var å sette varmen noen få grader lavere i boblebadet. Hennes begrunnelse for dette var at hjertet allerede jobber tyngre i graviditeten, og at karbad med høy temperatur øker belastningen. Uten at jeg kan fysiologien, skjønte jeg at dette har med trykk å gjøre - altså vil det ikke bli det samme i en varm dusj.

Vet ikke om dette stemmer, men det virka som dama hadde peiling. Så skal det også sies at behandlingssteder o.l. nok tar større forhåndsregler enn strengt tatt nødvendig, for sikkerhetsskyld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...