Gå til innhold

Hva gjør dere merd klærne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått de barna dere ønsker dere, tipper dere har kassevis med barneklær. Hva gjør dere med dem? Gir bort? Selger? Leverer på fretex?

Jeg har kasser med klær stående og lite med lagerplass, og dersom det kommer flere barn er det ihvertfall mange år til og nye moter. Får man noe for brukte barneklær? Eller er den enkleste måten å gi bort gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt å sende dem til Afrika. Kjenner ei som tar med klær nedover og deler ut i slummen, synes det er et godt formål. Kommer ikke til å selge. Hvis jeg kjenner noen som på det tidspunktet vil arve, så kommer jeg til å gi videre, hvis ikke blir det altså til Afrika.

Skrevet

Nå skal vi definitvt ikke ha flere barn etter vesla, så kommer til å gi bort klærene etterhvert som hun vokser ut av dem. Kommer også til å gi bort eller kaste de klærene som minstegutten vokser ut av som ikke passer til jente. Det vi har av guttetøy på loftet i babystørrelse kommer jeg til å ta ut det som kan passe til vesla, og når hun er født og jeg er sikker på det er jente, så blir det gitt bort. Har beholdt det litt i tilfelle vi skulle bestemme oss for å få flere etter nr 3, men nå skal det bort.

Regner med det meste går til Fretex eller lignende steder, har ikke noen i familien eller nære venner som venter små, eller (så vidt vi vet om) kommer til å få flere små nå, de fleste virker fornøyd og ferdig :-)

Skrevet

Noen få ting tar jeg vare på til ungene blir store som minner.

Alt som er fint og jeg tror søsteren min vil ha gir jeg til henne siden hun vil ha en unge til.

Det som er vanligst og jeg ikke tror søsteren min vil ha gir jeg bort til uff innsamlinger.

Tror nok du kan få litt igjen for det om du selger det billig på finn.

Skrevet

Noen som vet om hvor man kan levere de for f.eks. sending til afrika eller barnehjem i russland osv???

Er bare gravid med første, men ser at det er mye klær jeg ikke kommer til å ta vare på til neste... Litt fordi jeg ikke har lagringsplass til alt og litt fordi jeg sikkert kommer til å ville ha noe nytt til en ny baby. Men klærne er jo hverken slitte eller ødelagte. Litt umoderne kansje, men på steder hvor de ikke er fult så matrealistiske som her til lands, er det sikkert noen som vil ha stor glede av de.

Skrevet

gir til familie, venner, fretex og når det er innsamlingsaksjoner osv:) det fineste som perndresser osv tar jeg vare på slik at det kan gå i arv i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...