ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Er ikke helt sikker på hva loven prøver å si... regnes det som 2 eller 4 dager når det er barnet som er sykt? Jobber ikke helg (betyr det noe?)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Tror ikke du må det dersom du ikke skal være hjemme mandag også. Det gjelder vel også for egenmeldinger? Du kan være hjemme onsdag til fredag uten legeerklæring, men ikke fredag - mandag. Men nå jobber jeg i IA-bedrift, så jeg vet ikke hvordan de andre reglene fungerer.
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Dersom du ikke jobber i IA-bedrift men har det gamle systemet med 3-dagers egenmelding blir det slik. Om du er hjemme torsdag og fredag og ikke er satt opp til jobbing i helgen (og går på jobb igjen på mandag) leverer du egenmelding for to dager (tors og fre). Hva du gjør på fridagene dine har jo ikke arbeidsgiver noe med, så om du er hjemme med sykt barn eller tar weekenden på den lokale puben er revnende likegyldig. Du skal bare levere melding for de dagene du ikke er på jobb.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2009 hehe... arbeidsgiver gav seg ikke (forøvrig en veldig fersk leder som hadde fått beskjed av en annen om å be meg om sykemelding) så jeg ringte legekontoret, og dama der forstod ingenting, det hadde ho aldri hørt om, og lo nesten....hehe, men ba meg for sikkerhets skyld ringe nav for å være sikker. Svaret: sykt barn-dager er dag mot dag, helg teller ikke. Fint å være helt sikker:) God helg folkens;)
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Man kan da ikke bli sykemeldt pga syke barn vel?? Trodde man hadde 10 dager hver i løpet av ett år, og utover det må man være hjemme uten lønn om nødvendig..
Holly❄️ Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 går ikke an og sykemelde seg pga barna nei. Det har vi prøvd, da gutten vår var veldig syk... Leger går ikke med på det nei, utenom at du blir syk av at barnet er syk... hvis du skjønner... Så du må nok bruke egenmelding, eller ta av de 10 dagene dine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå