Gjest Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Fikk lyst til å lage en litt anderledes tråd om det de fleste av oss går og undrer over ofte, nemlig hvordan babyen vil se ut når han eller hun kommer og vokser litt til. Og hvilken personlighet de vil få. Så dette blir den store, "tror og drømmer om babyen som kommer"-tråden! :-) For de som vil være med da. Jeg er litt heldig her da, for jeg har alt 3 barn og har fått se hvor ulike de er, men likevel litt like. Så om vesla er heldig så blir hun omtrent slik som 1-2 åring: *Store, store blå-blå øyne inkranset av superlange kullsorte vipper (2 av våres har slike øyne) og slanke øyebryn. *Runde gode bollekinn *Det samme nydelige tykke honningfarede og lett krøllete håret som minstegutten vår har (litt missunnelig her ja, hehe...), hans klipper vi når det når skuldrene, men hadde vi ikke gjort det, ville det lagt langt nedover ryggen nå, han er snart 2 år. Er sånt hår som "alle" kommenterer. *Fine, regelmessige ansiktstrekk. *Smilehull (2 av de tre guttene våres har dette). *Hud som blir fort gyllenbrun på sommerstid *Hissig, bestemt, utholden og blid (magefølelse på at hun blir sånn)
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Det høres ut som en veldig søt baby du får der! Jeg prøver og prøver å se for meg hvordan lisja vår kommer til å se ut, men det blir litt for abstrakt for meg. Vi er førstegangs, og kjenner ikke så mange babyer, så vi har liksom ingen å sammenligne med heller. Jeg snakket med en venninne igår, som har en treåring hjemme, hun sa at når jenta hennes kom til verden, så var hun så overrasket over at hun ikke kjente henne igjen, at noen som hadde ligget inni henne i ni mnd hadde et så nytt og ukjent fjes, og brukte mye tid på å bare se og se og prøve å ta henne inn. For uansett hvor mye man fantaserer og grubler, møter man jo det nye lille mennesket for første gang ansikt til ansikt etter fødselen. Likevel prøver jeg jo å se for meg hvordan hun kommer til å se ut... jeg håper hun ligner veldig mye på faren sin, for han er så pen! og så innbiller jeg meg at hun kommer til å bli lys, for det er vi begge. Men så har vi mange mørke i familien på begge sider, så vi prøver å være forberedt på at selv vi som er så blonde kan få ei mørkhåra lita tulle. Og så håper jeg hun er glad og blid, og med godt humør. Og at hun har fått med seg noe av all musikken hun blir utsatt for i svangerskapet, og setter pris på at vi synger og spiller med henne. Det er så rart, tenk, her kommer et helt nytt lite menneske som har litt av både meg og min kjære i seg. Og likevel helt seg selv. Fantastisk!!!
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hmmm... Storesøster er en god blanding av meg og mannen, men med mine farger foreløpig. Hun har sommerhvitt hår og knall blå øyne. Huden har hun etter sin far, som blir nøttebrun av å se på værmeldinga omtrent, og er irriterende lekkert gyllen året rundt. Tror derfor hun kommer til å bli mørkere med årene. Om nyknøttet ligner på storesøsteren kommer hun til å bli sånn ca slik: *mørk,mørk,mørk blå øyne som lysner noe fram mot ettårsalderen *bli født med tett sort hår, men det som vokser fram kommer til å være lyst og bli hvitt i sola. *smilehull *mer eller mindre hårløs fram til toårsalderen ;-) *lang og slank *rene, "sterke" ansiktstrekk - litt for voksent fjes for alderen, på en måte *ikke noen klassisk babyskjønnhet, men med et søtt "nisseaktig" utseende til hun "vokser inn i" trekkene sine og blir en slående vakker treåring. *aktiv, ivrig, glad og med en enorm apetitt på livet Som jeg GLEDER meg til å bli kjent med henne! Dette var en fin øvelse, Alva :-)
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Ja, det er veldig vanskelig første gang! :-) Nesten verre andre gang, fordi da forventet vi noe som lignet den første litt, men vår nr 2 var totalt ulikt vår nr 1, så ble nesten litt sjokk å se ham, da ble jeg liggende slik som venninnen din sier, og bare stirre og stirre på ham lenge etterpå, hehe... Blir utrolig spennende å se denne gangen, er jo første jenten også for oss :-)
Trejenter? Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Koselig tråd, Alva Jeg føler det kribler i magen når jeg tenker på hvordan vår lille jente blir å bli. Jeg ser for meg ei liten jente med brunt hår, bollekinn og blå øyne, kanskje ligner hun litt på meg som liten? Pappaen hennes var også mørk i håret som liten men hans ble lysere etterhvert. Han har ei jente på 8 år fra før, lys og fin jente med blå øyne, men hennes mamma er også blond. Ellers ligner hans jente mye på han selv og hans søster Jeg har mørkbrunt hår, blå øyne, min bror likedan, min lillesøster var mørk i håret som liten, men nå er hun blond. Vi er alle ganske høye. Hvordan vår lille tulla blir å se ut må gudene vite sikkert helt nydelig god og blid, sta og bestemt, temperament... Glad i henne allerede og uansett hvordan hun blir! Gleder meg til å møte henne!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Lubben, lys i huden,lyst hår med fall, blå øyne.
Gjest eelis+spire Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Jeg venter mitt første barn, og er utrolig spent på å se hvordan den lille ender opp. Jeg er veldig redd for at vi skal få "genkrasj", og en baby som ikke ligner grisen, hehe ;-) Jeg er helt lys, men faren er asiatisk, så dette blir spennende! Jeg "håper" på en gutt (jeg har veldig sterk magefølelse på gutt, og gleder meg ubeskrivelig enormt til å få en sønn, så å få en jente kommer nok til å være en "omveltning"), og jeg tror at han i toårsalderen ser ca sånn ut: - Mørk/gyllen hud. - Store øyne uten doble øyelokk, men med det typiske asiatiske trekket innerst i øyekroken. Brune øyne, jeg krysser fingrene for heelt lysbrune. - Tjukt, mørkt hår som vokser i alle retninger og fasonger (når han blir eldre skal det stripes lyst og styles inn i kontrollerte former). - Stort, jevnt smil med mellomrom mellom tennene. - Liten og slank. - Rett nese som passer til resten av ansiktet. - Jeg skal kle han i dongeribukser med hvit, langermet genser og en rødrutete t-skjorte med knapper over, et stilig belte og kanskje en lue eller caps til. - Blid som dagen er lang, veldig bestemt, klar på hva han vil, utrolig klønete og omgjengelig. Uff, ventetiden er alt for lang, kjenner jeg :-) Gleder meg til ul 28. mai, og håper jeg får vite kjønn!
Romeren Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Hm.. blond som liten, med krøller/fall.. mørkere etterhvert, hvis hun/han slekter på meg. Brune eller blå øyne, rund (som far som liten) eller normal. Fyldige lepper vil hun eller han sikkert ha! og lange øyevipper.. ganske "norskt" kan jeg tenke meg! (men med hud som ikke brenner seg om sommeren ) blir uansett spennende å se!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 vanskelig å se for seg at han blir noe annerledes enn storesøster, og min samboers familie har tydeligvis veldig sterke gener... men ser for meg noe slik: -liten og nett (som storesøster) -øyne som er brune med en grønn ring ytterst(sambo/storesøster) -hvitt hår(sambo hadde det som liten, storesøster har arvet mitt som veksler mellom gyllenblondt om sommeren og mørkere ellers...) -mine krøller(som storesøster;-) -fyldige lepper( som sambo og storesøster, og forøvrig alle etterkommere på den siden;-) -nokså lys i huden(jeg er lys med fregner, sambo blir litt brunere...) ble nokså likt som førstemann dette..er jo kjempevanskelig å se for seg noe annet;-) storesøster sa her om dagen at han får blå øyne" som deg, vet du, mamma..så er vi to og to like;-)"
*toppris* Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 hm....blir nok lik storebroren vil jeg tro... profilen var ivertfall helt lik på ordinær ul;) Blå halvrunde øyne med littegranne grønntone innerst, mørk manke når han kommer til verden, men som lysner etterhvert, skikkelig typisk babynese, gode bollekinn, kraftig bygget med brede skuldre (skikkelig guttete), lange ben, gyllen i huden hele året (heldig!), små søte lepper som står godt til nesen;p *gleder meg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå