Gå til innhold

1.trimester, er det da man skal være mest varsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker i forhold til trening? Skal jeg ta det litt rolig de 3 første mnd? Eller forsette i samme tempo som før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, folk sier mye forskjellig. Viss du er vant med å trene, så ville jeg ha fortsatt, men kanskje litt roligere tempo. Dersom du har lett for å miste i SA, ville jeg kuttet treninga- bare sånn for å være på den sikre siden.

Skrevet

Jeg har aldri vært gravid før eller hatt en SA, derfor er jeg så veldig usikker..:(

Skrevet

De sier vel at de som er vant til å trene kan fortsette ca sånn som før, men jeg ville hørt med legen, hvis jeg var usikker.. Kjedelig å miste, og så tenke at det var din egen skyld, fordi du trente (selv om det mest sannsynlig ikke var derfor). Hvis du skjønner? :o) Lykke til med treninga!

Skrevet

JEG tror at hvis du mister, så er det ikke pga treningen.. Men du må gjerne sjekke med legen din eller evt jordmor. Spørs jo litt på hvilken trening også da. Men trener du fra før, skal det jo bare være positivt. Se på trimguiden på venstre siden her!;)

Skrevet

heysann :D

Kommer ann på ka du trener med ...

Om du pleide å trene magen må du nok roe en del ned på dette ...

Men ellers er det ganske det samme tempoet :) Eg fikk beskjed om at eg måtte "føle" meg fram,til ka som føltes rett for meg ....

Men vær forsiktig med å trene magen :)

Å lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Hei,

Er gravid med nr 2. Treente hele siste sv. skap, inkl. den dagen jeg testet positivt og dagen før fødsel.

- Tren på max 75 % av puls

- Ungå å bli overopphetet

- Vær oppmerksom på at ledd etc. blir mer bevegelig etter hvert

(vær forsiktg med utfall etc. etter hvert som du blir tyngre)

- Ingen turg styrketrening (pgs. bukrykket). Kjør lett/middels belastning med 20 rep.

Barnet mitt har alltid vært veldig robust, og sjeldent syk. Tenker ofte at treninga kan ha gjort dette :-)

Svangerskapet blir langt letter når man holder seg i form. Fødsel gikk hurtig, go jeg kom meg rellativt fort igjen etterpå.

Var tilbake i trening etter 5 uker.

Stå på - men ta hensyn!

Skrevet

Hva trente du av kondisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...