Gå til innhold

Kronisk bihulebetennelse...noen her som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det,og har blitt operert for det 2 ganger.

Sist nå i februar,men syns ikke det er noen bedring...heller motsatt.

Har nesten ingen lukte/smaksans,tett i nese hele tiden,tung i hodet.

Skyller nesen daglig,og tar nesedråper,men det er frustrerende når det ikke hjelper.

Finnes det alternativ behandling..noen med gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har hatt det og blitt operert bare 1 gang. Ble en del bedre men ikke helt bra. Med meg har de sett at det ikke vil blir medre med ny operasjon.

Hva slags nesedråper tar du?

Jeg bruker kortisonspray (Flutid nasal) 1-2 ganger daglig året igjennom, og det holder det ganske bra i sjakk. Det har du kanskje prøvd?

Skrevet

Jeg tar og flutid nasal,året gjennom..føles at det ikke hjelper.

Har blitt satt på en rekke kurer,har da blitt litt bedre..

Har hørt at det kan hjelpe med akupunktur,men vet ikke om det var for kronisk..er nesten desperat på å prøve alt som kan hjelpe,for det er skikkelig ille å gå rundt sånn her... :(

Har du nedsatt lukte/smaksans?

Skrevet

Jge har litt nedsatt luktesans, men smakssansen tror jeg er ok.

Jge prøve med akupunkur før operasjonen, og det hjalp ikke i det hele tatt.

Men det kan godt hende det hadde hjulpet nå. For den gangen var dte jo bein og brusk som gjorde det trangt i bihulene, og det kan jo ikke endres med nåler.

Men nå er det pga kronisk hovne slimhinner, som jeg innbiller meg må ha en eller annen allergisk årsak (regne rmed at du o¨gså er pollenallergiker ++).

For min del går det foreløpig greit med den Flutiden, men hvis jeg hadde hatt det som deg tror jeg at jeg hadde pørvd akupunktur igjen.

Jeg syens skikkelig synd på deg som fortsatt er så plaget. Det er iKKe godt!

Skrevet

Jeg har også kronisk bihulebetennelse, men har valgt å ikke operere nesa. Skyller daglig med nesehornet og bruker også flutide 1-2 ganger daglig gjennom hele året.

I de verste periodene (som allergisesongen), så hender det jeg må ta Rinexin (tror de heter det)tabletter også.

Alt i alt så har heldigvis min utstrakte bruk av kortisonsprayen hjulpet veldig godt, men tåler dårlig vifter, air con., varmeapparat ol.

Har hørt om folk som har blitt bedre av fotsoneterapi, men er selv litt skeptisk til slike ting.

God bedring!

Skrevet

Jeg har det akkurat som Oslomor. Ville ikke operere siden jeg hadde hørt at folk ikke alltid ble bedre. Men jeg klarer faktisk å holde det i sjakk ved kun bruk av nesehorn (takk gud for det!) og nesespray. Kjenner faktisk nå at jeg har vondt i hodet og trykk , så jeg skal skylle NU=)

God bedring!

Skrevet

Er satt på allergi tabletter,pga allergi..men de kunne ikke svare på hva jeg var allergisk mot.

Må kanskje prøve akupunktur...

Skrevet

har også kronisk bihulebetennelse. Har ikke operert, men har lært å leve med det. må bare. Bruker nasal flutide også. Går nogenlunde greit. Har også hovne slimhinner i nesen som jeg må gå rundt med i pollensesongen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...