Gå til innhold

syns dere jeg er en dårlig mor dersom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg tar en jobb som er fra 16-22 hver ons og tor, og annenhver helg? da er det pappaen som blir hjemme med henne..hun er snart 5 mnd, problemet her er at det ser ut som jeg er nødt, økonomisk. får ikke foreldrepenger..og har nå fått tilbudet om denne jobben..men kjenner det stikker i meg når jeg tenker på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :)

Skrevet

Er da vel ikke en dårlig mor av den grunn????? Du lar da ikke barnet være hjemme alene? For da hadde du vært en dårlig mor. Men så lenge far er hjemme, hadde jeg ikke tenkt på det en gang.

Skrevet

nei dårlig mor var vel kanskje ikke passende i denne situasjonen. men jeg har noen "venniner" i barselgruppen min som mener dette er hår-reisende..

HI

Skrevet

HVorfor det egentlig? Tipper at deres barn og mann hadde hatt godt av litt alenetid uten mammahauken hengende over skulderen.

Skrevet

Damene i barselklubben din høres ut som hysteriske kvinnfolk som tror at barn ikke har det bra med far, kun mor... uff uff

Du må gjøre det som må til ang økonomien, hadde vært verre om dere ikke hadde penger til mat, klær og andre viktige ting.

Skrevet

Du forsørger jo familien da :) Da er du ikke mye en dårlig mamma, tvert imot! Barn har ikke vondt av å være sammen med fedrene sine..

Skrevet

Det skal du iallefall ikke ha dårlig samvittighet for! Du er jo heldig som har fått en jobb, ingen selvfølge i disse tider. Dessuten så kan det hende at du faktisk trives med å ha noe annet å gjøre noen kvelder i uken.

Skrevet

du er der på dagtid, og han på ettermiddag/kveld. Så det går så bra så :)

Og det er jo ikke mange dagene det er snakk om heller, så ta jobben du:) Hun er mere tjent med du har penger å forsørge henne enn at du sliter økonomisk. Kjærlighet og omsorg får hun :) Og alenetid med pappan også, noe som er bare sundt

Skrevet

tusen takk for mange fine svar! barnefar mener jo at jeg må ta jobben, mest pga av det økonomiske, men han mener også at de to har godt av litt kvalitetstid..så da gjør jeg nok det. da ser jeg jo henne mindre, men vi skal jammen kose oss før jeg går på jobb og de kveldene jeg har fri :)

HI

Skrevet

endel av det å være en forelder er faktisk også å sørge for at dere som familieklarer dere økonomisk.

om jenta er hjemme med sin pappa så har hun det helt sikkert supert.

tror heller du skal fokusere på at du faktisk velger dettefor dittbarns skyld da dere trenger pengene. altså en god forelder.

Skrevet

ja det er dette vi har kommet fram til også, bf og jeg..at det må da gå fint. selvom jeg heller ville vært hjemme med begge to. men går ikke det, så får jeg bare kose meg ekstra de dagene jeg ikke jobber. merker jo at de på barselgruppen ikke er i samme situasjon som oss, så de får bare prate så mye de vil..dere har overbevist meg, jobben har jeg akkurat takket ja til. :)

Skrevet

Hilsen Hi over her

Skrevet

Da får jo pappaen egentid med ungen sin da :-) Er det mer greit om far jobber sånn enn mor..?? Hmm... Dra på jobb og tenk på hvor godt ungen din har det du :-) Tenk på de som ikke har muligheten for å bli kjent med sin far engang... Ungen din får være alene med han noen dager i uka, tenk positivt så ser du at det iallefall ikke skader barnet ditt :-)

Skrevet

Nei! Selvsagt ikke!

Skrevet

Nei absolutt ikke. Jeg begynte å jobbe 2 dager i uka når baby var 6 mnd. Hun hadde det kjempegodt sammen med pappaen sin. Og er jo ikke mange våkentimer du blir borte da... 3-4 timer ons og tors. Men så blir det jo litt lengre tid annen hver helg da. Men vet du hva? Dette er bare positivt for både deg, babyen og pappaen. Han får en unik mulighet til å bli kjent og være far på egne premisser og vil komme til å lære mye!

Jeg skal ikke dele permisjonen denne gangen, men pappaen skal likevel få mulighet til å være hjemme alene med babyen de dagene han har fri.

Du er ikke en dårlig mor om du gjør dette. Du er en delegerende og god mor som lar far slippe til mens du bidrar til økonomien.

Skrevet

Gratulerer med jobb tilbudet! jeg syntes du burde ta jobben og du er ovehodet ikke en dårlig mor fordi du går tidlig ut i jobb.

lykke til i ny jobb!

Skrevet

har nå takket ja til jobben, og skal begynne på onsdag kl 16.00. håper dette går fint. at pappen og veslejenta koser seg når jeg er på jobb, det er jeg IKKE i tvil om. håper bare ikke mitt savn blir for stort. rekner med det går greit når jeg har noe å gjøre, og at jeg tjener pener til familien :)

HI

Skrevet

du er ikkje ei dårleg mor nei! kos deg på jobb, og på dagtid med snuppa di. grattis med jobb!!

Skrevet

En far har ikke noen mindre rolle enn mor. Er bra far får sin alene tid med barnet slik som mor gjør:) Ikke få vondt. Hvis du kunne tenke deg det s gjør du det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...