Gå til innhold

beskyldt for stjeling i jobben!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble beskyldt og anmeldt for stjeling av penger på jobb,noe jeg alldeles ikke har gjort,var i politiavhør også,og forklarte der at det var ikke bare meg som hadde tilgang til disse pengene. di henla saken...

men nå når jeg skal søke ny jobb vet jeg rett og slett ikke om jeg skal sette den jobben opp på cven...

hva har di lov å si til nye jobber som ringer egentlig?

er ganske sur og skuffa over den tidligere jobben,har jobba der i over 3 år,og så beskylder di meg for sånn tull!! så jeg er glad jeg er ferdig der hvis det er sånn di skal være!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de har lov til å opplyse om dette hvis noen ringer for å sjekke dine referanser. De har jo ikke lov til å opplyse om fraværet ditt blandt annet, så hvorfor skulle de ha lov til å opplyse om dette?

De skal heller ikke si noe om hvorfor du sluttet/ble sagt opp. De skal kun si noe om hvordan du var i jobben, om du gjorde en god jobb og om de ville anbefalt deg videre.

Men de skal ikke kunne begrunne det.

Men var jeg deg ville jeg eventuelt opplyst om dette i intervjuet, slik at du er i forkant.

Skrevet

Skjerp deg a'! Jeg vet hvem du er, og kollegaene dine har sett at du har stjålet. Sykt at man kan stjele fra arbeidsplassen og slippe unna med det! Flott for arbeidsplassen at de er kvitt deg nå.

Skrevet

Du bør definitivt ikke bruke denne arbeidsgiveren som referanse. Man har ikke lov å skrive slikt på sluttattest, men hva som blir sagt når det ringes etter referanse har du ingen kontroll over (og er vel ikke noen regler på det). Jobber du der nå, er vel sjansen for at kommende arbeidsgiver ringer nåværende ganske liten, skulle jeg tro. Ville ikke utelatt arbeidsgiveren fra cv. De ringer som regel en enda tidligere referanse.

Skrevet

anonym 12.08

dust! har aldri stjålet ei krone i mitt liv!! så hvorfor skulle jeg da stjele fra jobben! du vet ikke hva du snakker om!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...