Gå til innhold

Når ringe og bestille innskriving til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag akkurat 7 uker eller 49 dager igjen. Tenkte at jeg skulle ringe sykehuset i løpet av neste uke å bestille time...

skal forresten føde på sus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i kommunen er det jordmor som sender inn et papir som viser at jeg er ventet ila 1 mnd. tid. Du kan jo ikke bestille timen, for du vet jo ikke når fødselen starter!

Men du vet prosedyrene på det sykehuset du skal føde på bedre enn meg :o)

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med å ringe og bestille innskrivning på sykehuset.

Det er vanlig at man blir innskrevet når fødselen starter og man blir lagt inn, evt. den dagen man legges inn for planlagt KS. Har aldri hørt at man trenger innskrives før. Jordmor sender de andre papirene til sykehuset, og når du har fått fødeplass, skal du finnes i systemet.

Skrevet

Joda, her skriver vi oss inn tidligere.... Men er litt usikker på når, men har gjort det med begge to tidligere. Trodde det var ca 1 måned før termin.

De tar da imot personalia etc, dersom det skulle være noe spes. Sånn som meg, som blør mye i forbindelse med fødsel etc. Og dersom man ønsker en omvisning så får man det også. Så ligger dette klart i systemet deres når jeg kommer inn for å føde... som vi selvfølgelig ikke vet når enda...

Trodde dette var vanlig overalt jeg... men kanskje ikke???

Skrevet

Innskriving er kanskje ikke rette ordet, men mener at det er det de kaller det her...

Skrevet

Tror det bare er i storbyer. Ikke sånn i Fr.stad heller... Der kommer vi inn i systemet via rutine-ultralyden...så er det bare å møte opp for å føde, he-he..

Skrevet

Har heller ikke fått info om at det er slik på AHUS heller (skal føde der), fikk beskjed om at det bare var å ringe når fødselen er i gang, og så komme på sykehuset :)

Skrevet

på sus skrives du inn 4 uker før termin..

Skrevet

Høres egentlig veldig fin ut den ordningen :) Virker som at de ønsker å vise at de tar folk og deres ønsker på alvor. Skulle kanskje vært slik flere steder :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ringe før uke 30 så man kunne få tid og siden det var mange som skulle føde i denne tiden var det lurt å ringe i god tid. Jeg har fått time 1 mnd før termin så skal inn på tirsdag faktisk på innskrivning og grunnen til at de gjør dte er jo at de skal vite at det nærmer seg termin og at de har deg i systemet. Pluss at fødeloftet stenger i juni så er det ekstra trøkk på den vanlige føde avdelingen så hadde jeg vært deg hadde jeg ringt me engang.

Jeg skal til stavanger sykehus og har termin 12.juni.

Skrevet

Takk !!

Begynte å lure litt nå jeg... Er snart 34 uker på vei - så bør kanskje ta den telefonen da....

Til dere andre som måtte lure - så sender ikke jordmødrene inn papirene til sykehuset, og jeg har forøvrig ingen jordmor - har valgt kun lege denne gang :-)

takk for svar Lykkelig gravid etter icsi

Skrevet

Jeg skal føde på Bærum. Der er det vanlig med journalskriving (som de kaller det der) ca en måned før termin. Fikk satt opp time når jeg var til rutine ultralyd. Men siden jeg har termin i sommerferien har jeg journalskrivingen bare 14 dager før. (Sikkert pga mindre personale etc..)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om... Jeg har ikke fått beskjed om det, iallefall! Bor i Oslo... Her får man fødeplass på et sykehus også ringer man når fødselen er i gang og da blir man innkalt til undersøkelse og eventuelt innleggelse på føden...

Skrevet

Heisan! Ringte faktisk til SUS for å bestille journalskriving for eit par dagar sidan. Jordmor sa at eg skulle ringe når eg var komt til veke 33. Ville berre ringt med ein gong eg visst eg var deg. Fekk time litt under ein månad før temin (sjølv om eg gav beskjed om at fødselen kunne skje kor tid som helst no).

Ps! Også ei lykkeleg gravid icsi-dame ;)

Skrevet

Jeg skal neste fredag, fikk også beskjed av jordmor (som også jobber på føden) om å ringe tidlig. De har mye å gjøre og mange som skal skrives inn.

Nå har jeg alllerede vært på Føden og Fødepoliklinikken på sjekk for diverse og de hadde den mappa som var journalen min så ser ikke helt poenget men....

Skrevet

Da har jeg ringt og fått time. Fikk beskjed om at timene begynte å fylles opp, så det var bra at jeg ringte :-). De har det visst travelt for tiden.

Takk for info. Ser at det gjøres mye forskjellig rundt omkring.... men da har jeg i hvertfall ordnet for meg selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...