2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hjelp.... var det første jeg tenkte i dag da jeg så lappen i bhg, 17-mai feriring i bhg starter kl 09... etc. Så poppet tanken opp i hodet... HVA I HULESTE SKAL JEG HA PÅ MEG PÅ 17-MAI?? Jeg har rett og slett helt glemt av å tenke på det. Er nesten så jeg håper på gjentakelse av været fra i fjor. Da trenger jeg kun gummistøvler, ull-tøy, regntøy og paraply! hehe..... Men for jentene mine sin del håper jeg på sol, sånn at de får vist fram bunadene sine. MEN blir det sol, har mammaen et STORT problem. Ikke noen finklær her i gården som passer!! Og ikke har jeg lyst til å bruke noen formue på noe jeg skal bruke kun 1 dag heller! Kanskje jeg rett og slett skal tulle meg inn i et laken eller en svart søppelsekk?? Uff, nå kjenner jeg at jeg er litt lei denne magen altså... Noen som har noen lure råd ang å få tak i litt "fin-tøy" til strandet hval???
laffi - fødeklar :) Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hmmm.... jeg tror jeg kommer til å ende opp med en svart pen bukse og en hvit skjorte (alt fra H&M).... med noe rødt til.... har ikke lyst til å bruke masse penger på noe som kun skal brukes en gang. Hadde det samme sist gang, og følte meg fin nok!
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hehe .... det er jammen ikke bare bare. Dårlig vær, så tar jeg på meg en kjole med bukse eller tights under, kan da snike litt varmere undertøy under uten at det synes. Har to kjoler, som er halvfine. Det får duge. Fint vær, da blir det et fin skjørt, og en fin ikke gravid topp kjøpt på HM, og en bolero over. Har uansett et sko problem. Dersom det blir regn, surt og kaldt, vil jeg trenge varme sko.... har et par støvletter - men tviler på at leggene mine vil gå oppi dem..... og jeg har ikke noen fine støvler. Har bedre alternativer på finsko fronten, men bekkenet mitt liker ikke antydning til hæler... men det går seg sikkert til. Foretrekker finvær uansett!! Jeg overlever nok uansett...
Sørlandsbaby09 Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Jeg fant en rimelig, hvit linbukse på H&M. Skal ha en fin tunika over og ei stilig trench-coat. Ønsker ikke trave rundt i høye heler en hel dag, men har heldigvis et par søte, hvite tøysko med litt blonder og perler på som duger. Sliter mer til konfirmasjon i slutten av mai..... Mulig det blir repetisjon av 17-antrekket...
ME :) Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har termin 19.mai, så jeg vet jo ikke om jeg er gravid eller ikke når vi skal til byen og gå i tog med 2 åringen vår. Men jeg kjøpte en "fleksibel" kjole på vero moda, en lang korallfarget kjole (finnes i svart el grå også). Tynne stropper, og vid under puppene så det var ikke noe problem å få plass til en høygravid mage. Den er også veldig grei til etter fødselen (om det blir før eller etter 17.mai, for det er jo ikke en gravid-kjole). Men for all del, ser jo ut som en sekk. Særlig siden den ikke går i livet under magen. Men ellers er jo skjørt med strikk i livet og en pen topp genialt. På litt sånne billigbutikker har de ofte skjørt med strikk i livet. Lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Har heldigvis et skjørt og en kjole som er fine nok. Sko som er pene og behagelige mangler jeg, men da tar jeg noen småsko som jeg får på meg uten å bøye meg ned, he he:) Hva som er godt å gå i får være det viktigste i år.
HAUGEBYJENTA. Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 her blir det en tunika,og svart bukse.. det som er det største problemet er jo sko.. aner ikkehvilke sko jeg skal ha på meg, for bare 1 time på andre sko en joggesko er jeg dø sliten i bekkenet:S men men finner vel ut av det til slutt..
Mini09&Lille12 Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Mørkeblå tunika fra hennes og maurits og hvit mammaleggings her:) Moten passer bra om dagen, for er så mange fine tunikaer med løs strikk og høyt liv. Sko er problemet mitt. Alle de jeg har klemmer, og vurderer joggeskoa. Jeg får pynte med ei 17.mai sløyfe på tunikaen, så blir det så bra så. ;-)
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Jeg kom også helt plutselig (??????) på at bunaden ikke går igjen rundt livet i år ) Har kikket litt rundt etter en kjole, men syntes det er så mange svarte, og det har jeg ikke lyst på. Endte til slutt opp med en litt lang, hvit tunika, svarte tights og en litt fint kjede. Håper virkelig at det ikke blir like kaldt som i fjor, for capen til bunaden passer neppe til det "nye" antrekket ) Og ære være dagens mote::. har kjøpt alt i en "vanlig" butikk, så alt kan brukes etter fødsel også! Hipp, hipp hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!
mortilgutt Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 UNO har mykje fint....dersom du er så heldig at du er i nærleiken av ein UNO-butikk eller andre butikkar som sel UNO. Eg fann ein kjempefin, enkel sommerkjole der som eg kan bruka både no og seinare. Litt upraktisk når eg skal amma, men.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå