laluna85 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Ser det er mange her inne som har vært på ul allerede..er det fordi man får ekstra oppfølging når det har gått galt før eller er det mange som tar privat litt før? Uff er så utålmodig er bare 6+3 og virket så uendelig lenge til jeg kan få se babyen...har så lyst til å se at det faktisk er liv der og at alt er i orden...men men man må vel bare smøre seg med tålmodighet... Våknet med sterke mensesmerter i natt på begge sider neders i magen og har mensenmurringer nederst i kors ryggen...har hatt sånn mensenmurringer hele tiden men ikke våknet opp med det før, noen andre som har det sånn? Stikker liksom til...kjennes mest på sidene..har innbilt meg at livmoren er mer midt på og at det var der jeg skulle hatt vondt..men kjenner det alltid på sidene...
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Tror nok det er forkjellig hvorfor noen har tidlig UL. Jeg kommer til å kreve tidlig UL pga SA i november med 2 grusomme utskrapninger. Men du kan høre med legen din, men vist du ikke har noen spesielle grunder må du nok ha privat UL..
MamaLady Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Jeg våkner av magesmerter om natten noen ganger. Vondt i ryggen og intense menssmerter, men så kan det gå noen dager før jeg kjenner det igjen. Jeg har ikke fått legetime før i uke 13, men kunne godt ha tenkt meg ul nå
Mamma's Magic Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Det jeg gjorde var å ringe gynekologen min. De fleste gynekologer utfører UL, fastlegen min har ikke vært involvert i det hele tatt, og jeg her vært inne to ganger allerede, er 8+0 i dag, i følge mine beregninger. Det hører med til historien at jeg hadde en SA i februar. MEN, jeg er ikke sikker på om jeg anbefaler å gå så tidlig, det er så lite man kan se, og dermed kan ikke legen gi allverdens av forsikringer om at ting er bra. Det blir mere sånn "hvis du vil se hjertet bedre, så kan du komme tilbake om en uke", også går man og er litt bekymret den uka. Mitt foster var veldig lite sist jeg fikk se det, og selv om legen sa at det så helt normalt ut, og hjertet banket (noe ikke jeg kunne se), blir man jo engstelig, når man leser på Bim at det bure vært dobbelt så stort! Hvis jeg skulle valgt på nytt, ville jeg kanskje dratt på UL i uke 8, i alle fall ikke før. UL kan ikke forhindre abort likevel...
Borgheim Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Jeg hadde min først kontroll nå onsdag 6 mai, og legen tok UL via skjeden. Jeg skal også være i min 8. uke, men på UL så fostret lite ut, legen mente det ser mer ut som uke 5... Vi tok blod og urinprøver, og det viser seg at min HCG er fin, men at min Progestron er lav (15) - just below average. Legen min er redd forstret har stagnert sin utvikling, og kanskje ikke vil klare seg. Vi har hatt en flått graviditet så langt, så dette var et stor forferdelig sjokk for oss. Det var helt utrolig å se den lille spiren der inne, og jeg ber om at alt er/går bra! Noen som har opplevd noe lignende? Redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå