Gå til innhold

barn med flere menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hører om en dame som har 4 barn med 3 menn og har vært alenemor mesteparten av tiden, hva tenker du om henne da?

Hvis du får høre etterpå at hun er lege og og resurssterk tenker du mer positivt på det da?

Spør fordi jeg lurer på hva folk generelt tenker om meg. Får jo ikke høre negative ting om det, men lurer på om folk tenker om meg som de aldri vil si, om dette er negativt for barna mine, at de kan være flaue. De sier ikke det når jeg spør dem ivertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er sympati, for det høres ut som en helsikkes kabal å få til å gå opp. Skal jeg være ærlig, er jeg fordomsfull nok til å kunne tenke at denne personen nok ikke alltid er veloverveid. Antagelig har du et åpent og raust hjerte, forelsker deg lett og har lett for å gi mye av deg selv.

Skrevet

Godt spørsmål. Lurer på det samme...

Nå er jeg i "samme båt", mine to barn har hver sin pappa. Jeg ønsker meg selvfølgelig flere barn en gang i fremtiden, om jeg er heldig å finne den rette. Og som sist, så vil jeg jo være helt sikker på at det skal vare så jeg slipper bli alene med ansvaret (men det er jo umulig å forutsi noe).

Jeg vet av mine egne erfaringer at det finnes MANGE forskjellige grunner til at en har flere barn med forskjellige menn. I mitt tilfelle var jeg ung med første(var sammen med pappan fra jeg var 16-23) og nr 2 kom en god del år etter med drømme mannen, helt til han forandret seg totalt og ble psykisk/fysisk voldelig og jeg hadde ikke noe annet valg en å "flykte" for barnas del.

Som sagt det finnes mange grunner til at en dame kan ha barn med flere forskjellige fedre, uten at hun er uansvarlig, har lett for å forelske seg, "løs på tråden" etc etc. Det er trist at det er så mange der ute som dømmer folk uten å vite noe, og det gjelder generelt og ikke bare i et slikt tilfelle...

Hvis du snur på flisa da, tror reaksjonene er større om en dame har flere barn med flere fedre enn hvis det er motsatt...

Skrevet

Jeg har barn med to menn. Forholdet til første funket overhodet ikke etter 6 år og det ble slutt. Jeg og min samboer har barn sammen nå.

Men jeg hadde aldri i livet fått barn med en til om dette forholdet ikke skulle gå bra!

Å prøve to ganger er greit. Ikke tre. Hvordan forholder man seg ovenfor barna her? Med samvær osv? Og tittulering av fedrene?

Og hvilket signalement gir man til barna når de blir store? Hvordan lære de riktig moral (at man bør gifte seg og få det til å fungere og ikke ha mange partnere) når man har gjort dette selv?

Ikke for å dømme deg. Du er sikkert en oppegående dame. Men jeg tenker at du er impulsiv, handler når du har lyst og lever livet i fulle drag. Vell og bra det. Men når man har fått barn, har man tross alt en "lås" på seg.

Skrevet

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tenker jeg at en slik person er enten naiv som tror på å starte en lykkelig familie med en hvilken som helst mann som virker interessert, eller er såpass glad i fest og p**ing at det blir barn av det med jevne mellomrom. For hvis man gir seg tid til å bli ordentlig kjent med en mann før man lager barn, vil man jo finne ut om han er en man vil/bør satse på eller ikke. Og de fleste har hørt om prevensjon, så det er ingen unnskyldning.

Jeg vet forøvrig om tre kvinner som har 4 barn med 4 forskjellige fedre, det er selvfølgelig enda mer stagnerende.

MEN dersom jeg hadde møtt deg, og du ga inntrykk av å være en oppegående og stabil person, ville jeg nok ikke fått et slikt inntrykk av deg. Og om du hadde fortalt historien din, og det viste seg at du for eksempel var enke eller sviktet av en eks på brutalt vis, ville jeg fått sympati og forståelse for deg.

At du er lege KAN tale til din fordel, men jeg kjenner et par temmelig naive air heads som har den utdannelsen, og som tror på absolutt ALT som blir dem fortalt. Så det er ingen garanti for et stempel som intelligent.

Men jeg ville aldri sagt eller ment noe om barna til en slik person! De er "fredet" for kritikk angående foreldrenes handlinger!

Skrevet

Jeg har tre barn med tre fedre. Prev har ikke virket (sant!) og jeg klarte ikke ta abort. Strider mot min etiske overbevisning. Jeg er høyt utdannet, men jobber som lærer (pr dato deltid) av praktiske årsaker (straks 6 år på universitet, eksamen nå i mai). Jeg har møtt en mann ca hvert 3.år, og hver gang har jeg blitt grundig såret. Ungene er aløt annet enn planlagt, men hjertelig velkomne når de først var på vei. Jeg har vært alene fra dag en med alle tre. Slitsomt, men verdt det!

Jeg er nå i et fast og stabilt forhold til en mann jeg elsker nesten like høyt som barna mine. En jeg stoler på og skal gifte meg med neste år. Han har ikke barn fra før, så vi har bestemt oss for en, helst to sammen. Tiden får vise, for nå er vi begge kommet opp i en viss alder. Det betyr, at jeg kommer til å ha 4 eller 5 barn med tilsammen 4 fedre. Så får det være slik. Hva andre tenker og mener får være deres problem. De som evt dømmer meg kjenner ikke min historie. At jeg har vært utsatt for utroskap, løgn, og det som verre er, det holder jeg stort sett for meg selv. Ungene får ikke høre noe fra andre. Nå er de ganske små enda da. Og de to yngste kaller nå sambo for pappa. Bare eldste som har samvær. Så utad kan det virke som om jeg har ett barn fra før og vi har to sammen - foreløpig. Men dette er et lite sted, så de fleste vet jo at ungene ikke er hans. Han har vært i bildet for ungene sin del i snart ett år nå, i mitt liv og hjerte en del lengre :-)

Send meg gjerne en pm. Synes det kan være greit å taste litt med andre i ca samme situasjon.

Skrevet

jeg har 3 barn med 2 forskjellige fedre.

første bf, som jeg fremdeles elsker, vi gikk i fra hverandre etter 5 år pga at vi mista vennskapet og romansen. vi levde til slutt hvert vår liv....:-(

andrebf var et flyktig heftig romanse som varte i litt over et år, med et resultat som er 7 mnd nå. han vill ikke bli pappa likevel da jeg var 5 mndr på vei.

holder på å tulle med første bf nå, håper vi klarer å finne tilbake til hverandre, for han er virkelig helt utrolig.

men jeg vet av egen erfaring at folk ser ned på folk som har barn med forskjellige bfer. synd men sant. mulig vi har vært blåøyd, men vi kan ikke angre på ungene våre. livet blir til mens man lever det:-) ingen vet hva som skjer rundt neste sving rett og slett.

Skrevet

Jeg tenker du er en kvinne som er en smule smånaiv.

Har en venninne som er veeeldig naiv og er i samme uføre. 3 unger med 2 uduglige mannfolk. Bare de sier de elsker henne tror hun det uten tenke 2 ganger. Når hun ble gravid stakk de. Hun ble advart av alle venninner men nå sitter 3 unger uten fedre. Veldig trist.

Elste jenta sliter veldig. Hun sluker våre menn når hun er på besøk. Veldig sjalu når våre menn klemmer og nusser på barna sine.Lurer veldig på hvordan det er ha pappa og man ser hun lider. Veldig trist det er 2 til som vil oppleve det samme. Så selv om det ikke var en bevisst egoistisk handlig så ble det det.

Skrevet

Jeg har en del å tilføye her ser jeg....

- Jeg har 4 barn med 3 fedre,og jeg er IKKE naiv

- Jeg har 4 barn fordi jeg ville ha 4 barn,men selvfølgelig

ikke med flere forskjellige.

Men det går ikke altid helt etter planen,

- Nå har det seg sånn at jeg har 2 nesten voksne barn,som var planlagt

sammen med samboer/forlovede

- Neste barn kom med kjæreste 9 år etter,men pga mye faenskap fra diverse

familie og senere ny kjæreste til blivende pappa,ble det slutt mellom

oss

- Noen år etterpå hadde jeg et kort forhold til en nydelig god gutt,vi falt

pladask for hverandre.

- Å jammen santen,ble jeg ikke gravid i den såkalte (trygge perioden)

- Den hadde vær ganske trygg om ikke det var for at disse sædcellene

levde såå lenge

-Idag er jeg singel alenemor til 2 store og 2 små,angrer ingenting .

-Mine nesten voksne barn,viser er særdeles flott oppførsel blant sine

medmennesker.Med både empati og omsorg.Vil påstå at jeg har

vært kjempe heldig med dem....

-Jeg regner med at de 2 små ikke kommer til å bli så mye

annerledes enn de 2 store,siden det er stort sett jeg som har

oppdradd dem alene.

- Da jeg var gravid med sistemann,sa jeg at at da var det slutt...

men nå når barnet begynner å bli stort....Da sitter jeg å lurer på om

det i virkeligheten er slutt...

- Det er jo bare helt fantastiskt med barn.....

- Synes ikke det er opp til noen å dømme,om de ikke har vært der

selv....

- For de er av dere som har et liv som går helt etter planen.....,fint

for dere

- Dere er skikkelig priviligerte,og jeg ønsker dere absolutt alt godt

og håper dere ALDRI kommer i den situasjonen der dere må velge

vekk et barn BARE fordi det ikke er samme barnefar til barna som

er født fra før av..

-Jeg så NED på sånne mødre selv en gang,å tenkte at der skulle jeg

ALDRI komme,for jeg skulle få ALLE barna mine med min første

sexpartner/samboer og forlovede.Men årene går å ting forandrer seg.

Men 20 år etter sitter jeg altså med 2 barn til,rart hvordan ting kan

forandre seg,enda man hadde jo staket ut kursen for resten av livet.

Trodde jeg....som DEN gang,faktisk var NAIV ;0)

Skrevet

flott skrevet HI:-)

Skrevet

Visst det er meg anonym 20.00 som er HI,så takker jeg så mye for det

anonym 20.56 ;0)

Skrevet

Jeg fikk høre i perioder daglig over en del år av min ex at jeg var en hore som hadde barn med to fedre (dvs en som var en annens og en som var hans), at ingen andre menn ville ha noe med meg å gjøre fordi jeg hadde barn med flere fedre, at folk så ned på meg osv osv osv... (psykisk/fysisk vold)

Det tok en stund (mange mnd etter at jeg kom meg ut av forholdet) før jeg begynte å tenke annerledes, og skjønte at det virkelig ikke er slik. Det finnes faktisk menn der ute som ikke dømmer meg, og det finnes faktisk folk der ute som ikke dømmer før de vet bakgrunn.

Så å lese at det faktisk er flere her inne som dømmer tilnærmet lik det han gjorde, uten en gang å tenke på at det finnes en grunn for at ting er slik de er (og flertallet av de som er i den situasjon har nok aldri ønsket å være alene med flere barn med flere fedre), skremmer meg og gjør meg trist. Spesielt mtp at dere har barn og hvilke signaler gir dere barna?

Skrevet

Vet du hva HI 21.42?

Gi f... i å hør på sånne dårlige tilbake meldinger,stol på deg selv. Det er det ingen andre som gjør for deg ;0)

Masse klemmer og lykke til ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...