Gå til innhold

Gravid igjen, veldig redd...andre som har mistet som kan gi meg trøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så få symptomer. Jeg var veldig kvalm da jeg gikk med min sønn, allerede før IKM. Nå er jeg på IKM og ikke kvalm i det hele tatt, akkurat slik det var da jeg hadde en MA. Jeg er så bekymret, ikke glad i det hele tatt. Skulle ønske det kom som en SA og ikke en MA slik som sist. Da går du rundt og tror jeg er gravid mens du bærer på en dødt foster. Jeg bare går rundt og venter på at dette tar slutt. Vær så snill, la meg være kvalm!!! Dere som forstår disse følelsene, kan dere hjelpe meg med noen trøstende ord? Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Ula :)

Jeg hadde selv SA i november i fjord, men 2 grusomme utskrapninger!

Så vi bestemte os for å ta en pause.

April skulle være første pp mnd og det klaffet på 1pp.

Er selv kjempe nervøs og tenker myye på SAen jeg hadde i november. Har kraftige mensmurringer som får bakover i korsryggen. Ellers er jeg ikke så mye kvalm eller noe, bare litt innimellom.. Kjenner meg ikke gravid utenom mensmurringene.

Men jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt og se framover. De sier jo det skjer som regel aldri 2 ganger.!

Jeg har fått time til legen 19mai og da kommer jeg til å forlange tidlig UL pga SAen.

Så har du fått time til legen?? Du kan be om tidlig UL, vist du er bekymret. Godt å få snakket med legen om dette.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har bestilt UL hos my gyn. når jeg er 6+5, så forhåpentligvis får vi se et hjerte slå. Men foreløpig er jeg innstilt på at dette går galt. Fint at du klarer å tenke positivt, jeg skal prøve så godt jeg kan jeg også!!!

Skrevet

Hei Ula!

Forstår godt at du er bekymret, men jeg tror det går bra med deg denne gangen! Statistikken sier at det ikke er så veldig mange som opplever å miste flere ganger, og spesielt ikke i MA ( MA er mer sjeldent enn SA). Forstår din bekymring, og er glad for at du skal komme på tidlig UL. Prøv å tenke positivt, tenk at nå har du blankt ark og nye muligheter!

Lykke til videre - dette skal gå så bra, atte!

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for fine ord. Skal ta dem til meg :)

Skrevet

Jeg hadde selv MA i uke 13 i fjor.

Nå er jeg gravid i uke 11+5.

Er selv veldig redd for å miste igjen. Det som har roet meg litt ned er de tidlige ULene jeg har vært på. Da får jeg se det lille fosteret, og blir mye roligere av det. Ellers for hver uke som går vet jeg at abortfaren synker betraktelig.

Vi som har mistet en gang før har like liten sjanse for å miste som alle de andre.

Lykke til videre med graviditeten. Denne gangen går det bra!

Skrevet

Huff, jeg må si at jeg føler veldig med deg og dere andre som har mistet.. Skjønner godt at du/dere er redd. Det er jo synd at det skal overskygge gleden også.. Men skjønner at det er vanskelig å glede seg, når man kanskje føler at man må være forberedt på det værste..

Selv har jeg bare hatt et vellykket svangerskap fra før, og håper at alt bare går bra denne gang også. Men det er jo veldig vanlig å miste også..

Er ikke så mye annet jeg kan si enn lykke til! Håper alt går bra med deg denne gang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...