*rbte* Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 har en gutt på 6 uker som har kolikk og mye magesmerter. han klarer ikke å roe seg ved å ligge på ryggen, men av og til kan det gå å legge han på siden. han har siden fødselen sovet oppå magen min, noe som blir slitsomt i lengden... visst han legges på magen sovner han godt, og jeg merker at han jobber bedre med magesmertene også. MEN, syns det er så ekkelt å la han sove slik når det ikke anbefales! Merker jo at gutten min har det mye bedre når han får ligge slik da. Noen som er i samme situasjon eller har tips? Ps. trenger ikke kritikk og er fullt klarover at det er ryggleie som anbefales!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg hadde lillebror sovende på meg i mageleie de første 2 mnd eller noe. Jeg vet at det ikke er bra, men når han ikke sov noe annet sted så gikk prinsippene ut vinduet i 04-tiden om natten, gitt! Jeg lot han sovne i magleie på mitt bryst og så snek jeg han ned på ryggleie ved siden av meg i sengen. Etterhvert kunne han sove litt i vuggen og så i egen seng. Vi gjorde det gradvis og nå sover han kun på ryggen. Lykke til, det ordner seg:)
WildPrincess Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jeg tok opp dette med helesesøter når frøkna var liten. Ofte ville hun ligge på maven og sovnet best der. HS sa da at så lenge ingen i huset røyka, det var god utlufting på rommet der hun sov og hun kunne snu på hodet selv så var det ikke noe problem. Her elsket hun å ligge på maven også på dagtid, så hun var veldig sterk i nakken tidlig. Var også viktig og ikke ha senga full av kosebamser, men ha det luftig rundt henne. Jeg har derfror latt henne sovne på maven om hun ikke roet seg på ryggen. Også snudde jeg henne noen timer senere over til rygg eller side. Det gikk somregel bra i begynnelsen. Etterhver som hun ble sterker har hun fått snu seg rundt som hun vil i sengen. Nå er hun straks 8 mnd og vi har ikke att noen problemer med å gjøre det på denne måten
Mjølkekua Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Hvis du er engstelig kan man få pustealarm. Min lille ligger bare på rygg når han sover, men han vil ikke annet heller så vi har en enkel jobb :-)
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 etter anbefaling fra fysioterapeut ligger bolla mye på magen, og får sove slik dersom hun vil det, når vi er våkne og i samme rom.
Elise18.11.08 Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Hatt det på akkurat samme måte som deg! Lot henne sove på magen jeg. Ikke bekymre deg for mye for det. Er som noen over her sier at det er viktig at det ikke er for varmt og at baabyen klarer å snu på hodet selv! Nå som hun er 5mnd sover hun plutselig på ryggen.
*rbte* Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 takk for alle svar. ble mer beroliget nå. mye man skal bekymre seg for, gitt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå