Gå til innhold

godteposer i barnebursdag uten godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde nettopp istand godteposene til barnebursdag i morgen. Har lagt opp i et lite ark med klistremerker, en bitteliten tegne/skrivebok formet som en katt og et lite stempel. Tenkte å kjøpe en liten godt i tillegg, kanskje en kjærlighet. Blir dette for mye? Kanskje jeg ikke trenger å putte noe mer oppi? Har ikke bedt så mange, blir 6 barn totalt. Hva synes dere? Vil ikke at det skal være veldig voldsomt heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt noe sukkerholdig oppi i tillegg, men bare så det er presentert.

Skrevet

Uten godt er det jo ingen godtepose. Kan ikke helt se poenget med å gi gaver til gestene heller jeg da... Litt godteri er ok, eller dropp hele posen. Barna går jo i selskap for å feire bursdgasbarnet og spise kaker, og leke selvsagt. Synes fokuset på sukker er for mye. Hva med å lage fruktspyd til alle heller?

Skrevet

Ser ikke helt poenget med disse posene i bursdager, men det er nå meg..

Men jeg ville nok godt for litt godis oppi..

Skrevet

tenkte de skulle få fiske godteposen da, er på en måte litt av grunnen til at vi har det. Og i de fleste andre bursdagene hun har vært i har det jo vært godteposer... Er første gang vi skal ha barnebursdag så jeg er litt spent og usikker på hvordan vi skal legge det opp...

Skrevet

Vi syntes i alle fall godteposen i en bursdag var et høydepunkt og skikkelig stas, så ett godt poeng er det vel?

Skrevet

Hva dere synes er jo helt opp til dere =)

JEG ser ikke noe poeng i det, og det er vel lov?

Men såklart, kommer junior en dag å sier at han vil ha godteposer i sin bursdag fordi alle andre har det (som jeg føler begynner å bli en trend), så skal han såklart få det!

Skrevet

La godteposen leve!! :-D

Den er et lite høydepunkt for bursdagsbarna, og det skjønner jeg godt:-) Husker selv hvor morsomt det var å få godteposen - men ok, det var for 25 år siden i en tid hvor jeg fikk en bitteliten sjokolade til lørdagskos og ikke så snurten av noe annet søtt resten av uka:-)

Jeg skal gjøre som HI, ha godepose med lita tegneblokk, miniblyant, smykke, tatovering og en kjærlighet på pinne. Det er morsomt for ungene.

Skrevet

Jeg synes ikke så mye om godteposen egentlig. Har ikke vært vant med det fra jeg var ung, trodde det var noe nymotens greier jeg. Syns det legger litt kjøpepress på foreldrene. Har selv ikke så god råd, så kunne godt droppet denne posen. Meeen, jeg vet at barna som kommer i bursdager i dag forventer å få den godteposen, de til og med spør etter den, hvis den ikke dukker opp så tidlig som barna synes. må derfor ordne godtepose til bursdagene, slik at jentene mine ikke skal føle seg utafor fordi alle andre har...

Og svar til HI: tror det blir stas med posene du har laget, men tror nok det må litt søtteri oppi også, barna forventer liksom det, og gleder seg til en kjærlighet eller sjokolade.. ;)

Skrevet

Godtepose i barneselskap en " nymotens" greier?? Jeg er 28 år og det var godtepose å få i hver bidige bursdag jeg var i da jeg vokste opp.

Dere som aldri har hørt om det , er dere eldre enn meg eller yngre?

Til HI , syntes det at de skal fiske etter posen er en artig aktivitet, du kan putte oppi en eske med drops kanskje ?. ( Har litt angst av barn som løper rundt med kjærlighet i munnen :S ) en liten sjokolade kanskje.

Skrevet

Eg blir snart 29år og godtepose var ikkje noko me fikk i bursdagar når eg var liten. Så for meg er det noko nymotens greier ja. Gutten min hadde ein drops ask til alle ungane også satte eg fram nokon skåler på bordet med godt som dei åt av. Syns det er like greit eg, og det var ingen som klaga!!!

Eg skreiv navna på drops askane slik at alle viste kven sin det var og kor sin egen var. Også delte sønnen min dei ut til alle gjestene.

I jenta mi sin bursdag som er snart så kjem eg til å gjera det samma, godteposen trenger eg ikkje å ha, og så lenge dei er fornøgde med slik eg gjer det så er det slik det blir.

Skrevet

Jeg hadde for det meste småleker sånn som deg, men hadde en liten smartiseske oppi hver pose. Men nå kaller jeg det ikke godtepose heller da:-)

Skrevet

Går ikke ann å ha barneselskap uten godtepose, da vil garantert ungene spørre etter dem når de skal hjem. Var i en bursdag med sønnen min som de ikke hadde godtepose og mammaen der ble faktisk litt forlegen da 4-5 åringene spurte hvor godteposene deres var ;)

Synes du har laget en fin pose jeg, men det må liksom være noe godteri oppi der også. Ville kjøpt f.eks en sånn 6-pk med kindersjokolader jeg, så hadde de fått en hver. Gullpenger (av sjokolade) pleier vi også ha oppi. Kjælighet på pinne gir jeg ikke i brusdag, er kjempeskummelt når ungene løper med den i munnen synes jeg (littegranne hønemor ja)

Skrevet

Jeg er 33, og kan ikke huske en eneste godtepose. Men bor litt på "landet" da. Et stort sted, men ikke Oslo liksom.. ;)

Skrevet

Posene du har laget høres kjempe fine ut , men jeg hadde nok også puttet litt søtt oppi... Hadde nok ikke tatt sjansen på kjærligheter. Kinder sjokolade , fox eller drops av noe slag er kanskje bedre ?

-Og til de som syns dette er nymotens... Jeg blir 39 år og det var bestandig godteposer i bursdagene når jeg var liten :-)

Skrevet

Hehe, det har vel egentlig vært en "trend" i ganske mange år allerede ;-)

Jeg er helt med på at hverdagen bør være ganske sukkerfri og at man ikke trenger å ta den helt ut ved alle spesielle anledninger (er tross alt noen av dem;-), men i frøknas bursdag skal det fiskes godteposer med godteri oppi!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vel, trodde det var nymotens jeg også. Er 37 og kan ikke huske en eneste godterpose.

Skrevet

Jeg ligger noen år etter deg, er 23, men jeg har vokst opp med godteposer i alle bursdagesfeiringer:-)

Skrevet

herregud skal man ikke ha godtepose i barnebursdagen bare fordi ingen på 30 kan huske at de hadde det i sin bursdag? eller fordi en godtepose MÅ inneholde godteri, hvis ikke så skal det liksom ikke være noen vits i og må kuttes ut?

syntes du hadde laget en superflott godtepose, sleng en fox oppi så blir den komplett;)

Skrevet

Jeg synes denne godterposen var kjempe fin:)

Alt trenger ikke være godteri i bursdager!

Det var alltid godterposer da jeg var liten, er 22 blir 23 nå;)

Sleng oppi en lien fox,kjærlighet eller liten sjokolade så blir det supert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...